• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Elförsörjning - 12V Google Chromecast 4K startar om hela tiden.

Logga in för att dölja denna ruta:

Jari

Välkänd medlem
Medlem
Min Google Chromecast 4K har börjat strula den startar om hela tiden i en oändlig loop så jag kan inte komma in i menyerna . Har testat alla tips jag hittat och inget fungerar.
Har även testat ladda adaptern som driver chromecasten via TVns USB. Har lyckats göra en fabriksåterställning men bara en gång och då passade jag på att kolla om adaptern gav tillräckligt med ström och det gjorde den.
Så nu är frågan om jag ska gå över till Apel TV då vi även har massa iPhones och iPads? Ni som har haft båda får gärna skriva vilken ni tycker fungerar bäst. Någon smart TV kommer inte på tal då dom är så sega.

Bilagor

• IMG_5852.jpeg
    IMG_5852.jpeg
    4,5 MB · Visningar: 5
Prova med t ex en gemspets och hålla den inne några sekunder i det lilla hålet du hittar i ytterkanten på pucken (såvida det inte var det du menade med fabriksåterställning). När den börjar blinka kan du släppa trycket, om inte efter kanske 6-7 sekunder.
Chromecasten ska fortfarande få el och HDMI-kabeln sitta i när du gör det.

Då startar den om från scratch med dina inställningar bibehållna.
(Du kanske får para om den med Google Home igen eftersom du fabriksåterställt den).

Prova med t ex en gemspets och hålla den inne några sekunder i det lilla hålet du hittar i ytterkanten på pucken (såvida det inte var det du menade med fabriksåterställning).
Chromecasten ska fortfarande få el och HDMI-kabeln sitta i när du gör det.

Då startar den om från scratch med dina inställningar bibehållna.
(Du kanske får para om den med Google Home igen eftersom du fabriksåterställt den).
Har testat just det och lyckades återställa den men sedan börja den boota om igen och några flera återställningar har jag inte lyckats med. Nu åker skruvmejseln fram och jag ska öppna cromecasten 😅

Skruvmejsel mot firmware, mmm.
Köp en Xiaomi TV Stick 4K (2nd generation) istället, bra mycket billigare än både Apple-TV och Google-TV/Chromecast.
Och fullgod/bättre ersättare.
749 kr på Kjell & Co. Finns väl i Norge längs vägen?

Skruvmejsel mot firmware, mmm.
Köp en Xiaomi TV Stick 4K (2nd generation) istället, bra mycket billigare än både Apple-TV och Google-TV/Chromecast.
Och fullgod/bättre ersättare.
749 kr på Kjell & Co. Finns väl i Norge längs vägen?
Ska kolla upp det, var i Kiruna i går och dom han stänga precis när jag svängde in på parkeringen.
iPaden fungerar också att kolla på och har bättre bild men vill nog titta på TVn när den ändå sitter uppe😅

Har den funkat med den USB-C sladden innan?
Köp annars en USB-C xusb-C PD, (så kallad Full USB för Power Delivery och 4K).
Och då helst också en Usb-c adapter som har PD.
Det kan vara ditt usb-uttag som inte längre orkar leverera det som Chromecasten behöver.

Xiomi stick har jag testat och den är OK, men långt ifrån så bra som Chromecast 4k…

Har den funkat med den USB-C sladden innan?
Köp annars en USB-C xusb-C PD, (så kallad Full USB för Power Delivery och 4K).
Och då helst också en Usb-c adapter som har PD.
Det kan vara ditt usb-uttag som inte längre orkar leverera det som Chromecasten behöver.

Xiomi stick har jag testat och den är OK, men långt ifrån så bra som Chromecast 4k…
Den har fungerat perfekt i 2 år, det lutar åt Appel TV istället.

Var inne i 3 butiker och ingen hade adaptern till Appel TV så det blev den nya Google Stream och adapter till den har jag ju redan och i stället för 3570kr blev det 1390kr. Den nya Google streamern är snabbare än den gamla så vi får se hur länge den här håller.

Bilagor

• IMG_5898.jpeg
    IMG_5898.jpeg
    3 MB · Visningar: 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in för att dölja denna.

Annons