• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Genom husbilsrutan

Vi passerade för en stund sedan Alteas ställplats och såg en man med konstiga rörelser, så vi tog fram kameran.

Vad är det där….kinesisk morgongymnastik i parken, nej på ställplatsen?
B5780BC2-DFAC-4C57-8AAB-013BBFD357A6.jpeg
eller….
662E0576-0367-4124-ABE4-54B06F0ECA7B.jpeg
…. en elev från polisskolan som tränar på stillastående tomma husbilar på ställplatsen i Altea?

Nej så vände sig mannen om, men då blev jag så förvånad så jag glömde ta en bild på honom framifrån.

Det visade sig vara Gösta, vår generösa resereporter Gösta Evén som delar med sig av sina erfarenheter från husbilen, som nu kommit till Altea och började med ett nyttigt motionsprogram.

Tommy
 
Jag har gjort ett bildspel med bilder från ett besök i Norge, Lofoten Augusti 2018. Vädret i norra Norge är ofta ostadigt vid den årstiden men vi hade sol och varmt de dagar vi var där. Några bilder och videosnuttar är tagna med dashkameran som sitter fastlimmad på framrutan. Vägen är smal när man närmade sig Å längst ut på Lofoten vilket kan innebära en del problem med mötande trafik.
Bildspelet är gjort med mobilappen Quik.

 
Om man kör över bron o Arade river på väg 125 strax innan Portimao så går där nu stora flamingoflockar mycket större an jag någonsin sett innan.
En aning suddigt men taget i farten :)
Flamingo.JPG
 
Senast ändrad:
Körde själv bakom en lastbil idag, som gjorde mig lite förvånad….
134606B4-76C5-4DE8-86C7-B1ECC381A5E6.jpeg
…… eller vad säger du?
Själva säljbudskapet ’El placer de un buen Vino” på svenska, ”Nöjet av ett gott vin” är det inget fel på, men…. Undertecknat av:
Bodega BLASCO!

Känns varken seriöst eller tryggt, BLASCO!

Sånt kan man se utefter vägen i Altea den 3 mars, när jag var ute för att köpa rosor med långa stjälkar till min fru.

Tommy
 
En tur med bilen idag, först passerade vi den här skylten;
92E50C75-D68C-4374-97F8-6AED74C9EC02.jpeg
30 meter längre fram…
4EC0A39B-12C0-4366-995E-C5454111F4AA.jpeg
CE1F7E58-86A7-4B61-9F33-773300AE746B.jpeg
Allt korrekt enligt spansk lag, bilarna är parkerade punkt. Inte ett fönster öppet, ingenting utanför bilen, ja då är det ok om det är en parkeringsplats. Vi har sett samma bilar stå här i månader.

Skylten vid infarten är inget officiellt spanskt vägmärke.

Tommy
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen