• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Tips för livet i Husbil Gasolflaska i Italien

Nej det gör det inte. Antigen så köper du en italiensk när du är i Italien eller så installerar du en tankflaska. Då kan du fylla den på dom flesta, besinstationer.
Finns något enstaka ställe i hela Italien som fyller svensk flaska. Varnar dig för att köpa en s.k. adepter och tro att någon fyller åt dig i Italien . Strängt förbjudet och också livsfarligt

Nej det gör det inte. Antigen så köper du en italiensk när du är i Italien eller så installerar du en tankflaska. Då kan du fylla den på dom flesta, besinstationer.
Finns något enstaka ställe i hela Italien som fyller svensk flaska. Varnar dig för att köpa en s.k. adepter och tro att någon fyller åt dig i Italien . Strängt förbjudet och också livsfarligt
Förhoppningsvis, så är jag "ute och cyklar" men jag har för mig att jag har läst någonstans att det är problem att fylla tankflaskor i Italien. Jag kommer inte ihåg om det är för att fyllning av LPG är reserverat som drivmedel för fordon eller om det är av någon annan anledning.

Förhoppningsvis, så är jag "ute och cyklar" men jag har för mig att jag har läst någonstans att det är problem att fylla tankflaskor i Italien. Jag kommer inte ihåg om det är för att fyllning av LPG är reserverat som drivmedel för fordon eller om det är av någon annan anledning.
Det kan hända att du blir nekad fyllning just för att LPG är för fordonsdrift, men åk till nästa mack och prova det brukar lösa sig, har råkat ut för samma sak i Spanien tankade på nästa obemannade station.

Förra vintern körde vi genom Italien ner och upp till Sicilien. Hade inga problem att fylla min tankflaska utan utvändig påfyllning någonstans, varken i Italien, Österike eller Tyskland. Lika fungerade det år 2024 vid liknande tur.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen