• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Gasolen startar inte

Tommy

Aktiv medlem
Medlem
Ort
Lönsboda
Jag har för en tid sedan fått ombyggt i gasolutrymmet och bytt regulator och satt in filter.
Gasolen har funkat sedan dess. Nu i veckan bytte jag vänster tub för att jag ville ha två fulla inför semestern.
Har tryckt flera gånger minst 5 sek på den lilla gröna vid regulatorn.
Har även tryckt flera gånger på de svarta knapparna på slangarna till tuberna.
Inget resultat. Det kommer inte fram någon gasol. Har testat både kyl och spis.
Högst troligt ett handhavandefel men hur ska jag göra för att få igång gasolen? Förklara gärna utifrån bilden så att jag förstår vad jag ska göra.
Hoppas på hjälp.
1657392937908.jpeg
 
Jag har för en tid sedan fått ombyggt i gasolutrymmet och bytt regulator och satt in filter.
Gasolen har funkat sedan dess. Nu i veckan bytte jag vänster tub för att jag ville ha två fulla inför semestern.
Har tryckt flera gånger minst 5 sek på den lilla gröna vid regulatorn.
Har även tryckt flera gånger på de svarta knapparna på slangarna till tuberna.
Inget resultat. Det kommer inte fram någon gasol. Har testat både kyl och spis.
Högst troligt ett handhavandefel men hur ska jag göra för att få igång gasolen? Förklara gärna utifrån bilden så att jag förstår vad jag ska göra.
Hoppas på hjälp.
Visa bilaga 11617
På min förra husbil hade jag samma problem, då fick jag vrida på gasolen och sedan samtidigt hålla in den på bilden svarta knappen och den gröna på slangen som du testat, lite trixande men då gick det.
 
På min förra husbil hade jag samma problem, då fick jag vrida på gasolen och sedan samtidigt hålla in den på bilden svarta knappen och den gröna på slangen som du testat, lite trixande men då gick det.
Har provat det. Fick fram lite lite grann så spisen tände till. Sedan dött igen. Jag tror, rent amatörmässigt, att fel tub är vald någonstans som jag inte vet. Och jag vet inte hur jag väljer tub. Men det är ju bara en gissning
 
Jag har ett vred som jag vrider för att visa vilken som är huvudflaska. När huvudflaskan är tom får jag indikation på detta på panelen inne i husbilen och den går automatiskt över till reservflaskan. Men om jag fattat rätt så ska detta inte ha någon betydelse om båda flaskorna är fulla.
 
Har provat det. Fick fram lite lite grann så spisen tände till. Sedan dött igen. Jag tror, rent amatörmässigt, att fel tub är vald någonstans som jag inte vet. Och jag vet inte hur jag väljer tub. Men det är ju bara en gissning
Jag vill minnas att jag hade samma strul och att det var viktigt att jag först skruvade på gasen så det stod tryck i slangen mot den svarta knappen och sen att jag samtidigt tryckte in den svarta och gröna knapparna och höll dem intryckta tills trycket byggts upp. Fick ofta göra flera försök innan jag lyckades.
 
Sitter och funderar, jag hade en omkopplare inne i husbilen vid diskbänken där jag kunde dels bryta gasolen med flera vred ett till kyl och Frys, ett till spis osv samt en huvudbrytare för gasol. Det är inte något av dessa du har också och som står fel??
värt ett försök men tyvärr inte. Det kom när jag bytte huvudtuben
 
Jag har för en tid sedan fått ombyggt i gasolutrymmet och bytt regulator och satt in filter.
Gasolen har funkat sedan dess. Nu i veckan bytte jag vänster tub för att jag ville ha två fulla inför semestern.
Har tryckt flera gånger minst 5 sek på den lilla gröna vid regulatorn.
Har även tryckt flera gånger på de svarta knapparna på slangarna till tuberna.
Inget resultat. Det kommer inte fram någon gasol. Har testat både kyl och spis.
Högst troligt ett handhavandefel men hur ska jag göra för att få igång gasolen? Förklara gärna utifrån bilden så att jag förstår vad jag ska göra.
Hoppas på hjälp.
Visa bilaga 11617Jag skall vara på cittycamp i Halmstad på tisdag om du är där då så kan jag försöka hjälpa dig
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen