Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Då har du nog fel typ av elplatta.... Prova med induktionsplattor,....Oj det var Nytt att El har högre verkningsgrad…
Du kan testa koka en liter vatten på gasol..1 minut 50 sek. Ca. 20 öre!
Koka på en spisplatta.. 5 min och 3 KWh
Vintercampa i Kyla!
Gasolvärmen är totalt överlägsen.
Hur lagrar Du 230 volt i Husbilen?
Fast inte en enda plata är på 3 kWh, snabb plata är på 1500 w, det är den minsta med den röda pricken i mitten så några 3 kWh på 5 minuter, omöjligt, har jobbat på Electrolux spisfabrik i 35 årAnvänder du denna typ av el plattor, då kan det bli dyrare.... Och hög förbrukning..
Visa bilaga 9489
Par år, nja det var fortfarande billigt på Shell macken i Westerrönfeld i september förra året eller 56 cent lit.Jag tankade LPG i Tyskland nyligen, betalade nästan 1Euro/L vilket jag tyckte var dyrt,priset har gått upp närmare 100% på ett par år.
Ser att gasolmacken i Uppsala som TS tankade tar 15kr/L för LPG, men tankar du din vanliga flaska blir det 42kr/kg
Jag misstänker att du blandar ihop verkningsgrad med effekt.Oj det var Nytt att El har högre verkningsgrad…
Vintercampa i Kyla!
Eller vattenkokare, som har bättre verkningsgrad än spisplatta. Sen säger du inte vilken spisplatta.Oj det var Nytt att El har högre verkningsgrad…
Vintercampa i Kyla!
Verkningsgrad – Wikipedia
sv.wikipedia.org
Kan du visa lite mer pedagogiskt hur verkningsgraden saknar betydelse?Verkningsgraden har ingen betydelse det är priset som avgör. Hade politiker vetat vad verkningsgrad är hade de nog fattat andra beslut. Tyvärr har väl oftast inte politiker någon utbildning att tala om och den som finns har oftast inte någon koppling till verkligheten. Sunt bondförnuft kursen har jag aldrig sett men den borde finnas helst med många poäng och en måste kurs för att få ut betyg.
Men i slutänden beror priset på verkningsgraden. Bland annat.Verkningsgraden har ingen betydelse det är priset som avgör. Hade politiker vetat vad verkningsgrad är hade de nog fattat andra beslut. Tyvärr har väl oftast inte politiker någon utbildning att tala om och den som finns har oftast inte någon koppling till verkligheten. Sunt bondförnuft kursen har jag aldrig sett men den borde finnas helst med många poäng och en måste kurs för att få ut betyg.
Det var ju det jag skrev att det var priset som var avgörande!Kan du visa lite mer pedagogiskt hur verkningsgraden saknar betydelse?
PPK sa vi i vår ungdom och ekonomin var skral, det var en slags verkningsgrad, som tydligen inte gjorde oss fullare.
Och att politikerna skulle fatta andra beslut om dom viste vad denna betydelselösa verkningsgrad är, går över mitt huvud.
Men säg att verkningsgraden går upp från 50% till 100% och du sålunda fick hälften så höga elräkningar, det saknar betydelse?
Själv hade jag blivit nöjd. Eller om jag kom 1 mil längre på en liter diesel.
Du har inte svarat på min fråga.Det var ju det jag skrev att det var priset som var avgörande!
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons