Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
När det var -1° ute var det +3° inne i husbilen.Janne, har du även minusgrader inne i bilen?
Det brukar vara en fördröjning i nedkylningen inne i bilen.
Ska göra det för säkerhets skull.Kanske du ska ha lite värme på? 5-8gr.
Absolut, har kollat slangkopplingarna (T-kopplingar), dom är i hårdplast.Så vær opmærksom på steder med samlinger af hård plast.
Det är det som oroar mig, men nu får den stå på med lite värme på natten.Det luriga är att vattenledningarna i din bil Janne går i mellangolvet och i utrymmet för toa-kasetten så även om det är frostfritt inne i HB´n så kan de frysa ändå.
Satte min på 10 grader, elementen känns lite fejsljummna men det är +7 grader ute just nu så det är nog ok.Ja, det här är lurigt, men jag kör med 12 grader och 2 kW på Alden, tror det behövs när det kryper ner mot -8 på nätterna![]()
Vi har nu dom senaste nätterna haft 1-3 minusgrader så min fråga är, hur kallt ska det bli för att det ska bli sprängskador i vattenledningar och i varmvattenberedaren.
Det glömde jag förra vintern så den läckte i våras :-(Hej
Om ni har utedusch tänk då på att tömma blandaren där också.
Mvh Klas Nilsson
När Du inte använder bilen öppna alla skåp och lådor så luften cirkulerar, det gör den utan mekaniska fläktar och annat då solen värmer upp den, inte ovanligt med 8 minus ute och 3 plus inne i bilen, mellanskillnaden är stor och varm fuktig luft går ut genom skorstenarna d.v.s takluckorna.Det är det som oroar mig, men nu får den stå på med lite värme på natten.
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons
Annons