• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Fri surf vid streaming av tv play..

Lasseboy

Välkänd medlem
Medlem
Har haft tele2play och kunnat stream den på våra resor utan att den dragit surf då tele2 och Comviq har nått ihop, nu fungerade det inte längre den dra surf som vilken streamingmetoder som helst.
Ringde och frågade och fick till svar att det är nu förbjudet med fri surf till kunder, nån lag.
Ni som haft motsvarande med telenor och Telia är det samma för er?

Vad det kallas vet jag inte men vi betalar inget för surfen, visst visar mobilen ökad dataanvändning men räkningen blir inte högre. TELIA Företag.

Fri surf är en sanning med modifikation, vi har fri surf i sverige men om det skenar till något orimligt så stängs surfen av. Och om jag inte missminner mig så har vi 20gb utomlands.

Det är Post och Telestyrelsen som inte tillåter så kallad zero rating-tjänster dvs att internetleverantör styr vilka sociala siter eller tjänster där datatrafiken inte debiteras ditt konto. Det blir inte nätneutralt som det skrivit mycket om de senare åren.
Genom att en viss social tjänst inte drog några megabyte så kunde andra sociala tjänster missgynnas genom att trafiken där drog megabyte i vanlig ordning

Väcker liv i denna gamla tråd.
Har letat efter det smartaste och billigaste sättet att få surf i hela eu utan att bli ruinerad.
Funderat på denna men 50 Gb är inte mycket om man är i väg lite längre:
  • Fastpris 200 GB har 50 GB inom EU/EES 429 kr Comviq

Andra tips?

Jag kör med kontant kort i Spanien och Portugal, även i Tyskland de har ofta mycket bra erbjudanden som inget bolag jag har hittat här hemma kan konkurrera med.
Kört Vodafone nu det sista det började med 140GB för 15 € som julklapp bjöd de på lika mycket. Ofta flera av bolagen som har ännu bättre erbjudande.
Pass eller id är det enda som behövs för att köpa och de finns nästan överallt.

Jag kör med kontant kort i Spanien och Portugal, även i Tyskland de har ofta mycket bra erbjudanden som inget bolag jag har hittat här hemma kan konkurrera med.
Kört Vodafone nu det sista det började med 140GB för 15 € som julklapp bjöd de på lika mycket. Ofta flera av bolagen som har ännu bättre erbjudande.
Pass eller id är det enda som behövs för att köpa och de finns nästan överallt.
Nog bäst att göra som du skrev, vi ska ju till Frankrike
Fick tips igår på denna:

Hittade även denna

Klart billigare än Wifi.se

Nog bäst att göra som du skrev, vi ska ju till Frankrike
Fick tips igår på denna:

Hittade även denna

Klart billigare än Wifi.se
Jo och om du är kall och väntar tills du kommer ner en bit och går och kollar mobiltelefon affärer kan du hitta bra mycket bättre än det. Ni klarar ju en bit på att köra hotspott på era mobiler där har ni ju 60 Gb.

Vad kör du med för router?
Jag har en 4g router nu , men ska snart uppdatera till en 5G router när säsongen börjar för oss.

Den som känns bäst just nu för mig, är en:
Har 2 st, men blir nog att fast montera den nya av dem, Tp link acher 600.
Dovado har den fördelen att man kan dela ett befintligt wifi, tex på en camping där de har gratis wifi, har en mimo antenn till den som även passar på tp linken.

Om man vill ha extra surf när man är i Sverige så tyckte jag detta var bra erbjudande, ingen bindningstid, 200 gb, 3 månader för 119 kr sedan 299 kr. Kör mars, april och maj med den, sedan blir det ju Frankrike då säger upp den till dess!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen