Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden! Registrera ett gratiskonto här!
🌸 Vårens stora husbilsträff med iHusbil! 🌸
Packa husbilen och gör er redo för gemenskap, god mat och härliga vårdagar!
Vårens medlemsträff äger rum 1–3 maj 2026 på The Backyard – ett charmigt ställe bara 10 minuter väster om Lidköping. Läs mer och anmäl dig här.
Du använder en inaktuell webbläsare. Det kan inte visa denna eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en eller alternativ webbläsare.
Trodde, att den kyliga, nariga nordvästanvinden aldrig skulle ge sig…
Men, så plötsligt en sen kväll nu i slutet av aug, lägger sig Landsomfjörden som en spegel.
Då glömmer man, att tempen bara ligger på runt 10 grader och man bara njuter av anblicken.
Dessutom totalt myggfritt…
En solnedgång är väl aldrig fel…?
Ni börjar väl snart känna igen motivet…, jag har besökt denna plats årligen sedan seklets början.
Nä, nu tog jag i rejält…, - men åtminstone sedan 1960 och den här vyn är för mig alltid lika fascinerande…
I nordostlig riktning från preidikestolen och runt 90mil bort, är vädret inte lika gynnsamt denna dag.
Men med min oroskänsla för höjder, så är jag inte alls avundsjuk…
På en sen lördagspromenad i Vadstena står jag plötsligt handfallen inför en udda magisk stämning på Rådhustorget.
Vilket ljus, vilka färger i en höstlik kombination. Sinnebilden är i princip folktom, alla var väl på kyrkogården och tände ljus?
Jag, som bara bor 1,5 mil härifrån, halade tveksamt upp Ifånen ur fickan och betedde mig som en töntig turist...
Ja, ibland behöver man inte åka särskilt långt för att få vara med om en så märklig upplevelse och så vackert...