Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Knut, hur många olika ormar har ni down under som är farliga och hur många som är ofarliga för människor och husdjur?Kalles ofte for Carpet snake her i Australia, er helt ufarlig om en ikke er en liten gnager.
Litt forskjellig mellom de forskjellige deler av landet, svarer først for mitt lokalområde. Det jeg ser flest av er tresnok som kun er dekorativ og spiser insekter, dernest er det pytonslanger et par typer som heller ikke er giftige. Giftige slanger er Eastern brown og en variant av Taipan - de to giftigste slanger i verden. Heldigvis har vi lokalt endel Redbelly black som lenge var ansett som helt ufarlig da de ikke er agressive mot annet enn andre slanger - den er kun nr 18 på listen over verdens giftigste. Den giftigste i Amerika - Diamond head rattle snake er nr 19. Mener å huske at omlag halvparten av de 20 giftigste finnes i Australia.Knut, hur många olika ormar har ni down under som är farliga och hur många som är ofarliga för människor och husdjur?
Jag bodde i Australien mellan 1961-1966, bara tre år gammal när familjen flyttade dit.Litt forskjellig mellom de forskjellige deler av landet, svarer først for mitt lokalområde. Det jeg ser flest av er tresnok som kun er dekorativ og spiser insekter, dernest er det pytonslanger et par typer som heller ikke er giftige. Giftige slanger er Eastern brown og en variant av Taipan - de to giftigste slanger i verden. Heldigvis har vi lokalt endel Redbelly black som lenge var ansett som helt ufarlig da de ikke er agressive mot annet enn andre slanger - den er kun nr 18 på listen over verdens giftigste. Den giftigste i Amerika - Diamond head rattle snake er nr 19. Mener å huske at omlag halvparten av de 20 giftigste finnes i Australia.
Regner med at den få Redbelly vi har rundt på eiendommen hindrer det i å bli noe antall av Eastern brown da den liker å spise disse. Har på alle år her på farmen sett 2 eller 3 Eastern browns.
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons