• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Fototråden

Ja, det är kyligt

Kan berätta att D.O.P. som det står på etiketten betyder, ”denominación de origen protegida” som bekräftar att ni köpte äkta ost från Manchego.

För att få lägga till den skyddade ursprungsbeteckningen måste osten tillverkats uteslutande av obehandlad mjölk från rena Manchegofår.

Sånt kan en kille från Örnsköldsvik få lära sig av en upphetsad spansk köksmästare, sedan han ifrågasatt köksmästarens dyra ostinköp. Kommer jag aldrig att glömma.

Tommy

Tack Tommy för din värdefulla info.
 
I går besökte vi Tysslingen för att titta på lite svanar. Där finns en ställplats men ser att ni saknar bilder tyvärr tog jag inga bilder på själva ställplatsen
 

Bilagor

  • _MG_8204.jpg
    _MG_8204.jpg
    2,1 MB · Visningar: 8
  • _MG_8232.jpg
    _MG_8232.jpg
    2 MB · Visningar: 8
  • _MG_8259.jpg
    _MG_8259.jpg
    2,1 MB · Visningar: 8
  • _MG_8270.jpg
    _MG_8270.jpg
    1,7 MB · Visningar: 7
  • _MG_8281.jpg
    _MG_8281.jpg
    2 MB · Visningar: 7
  • _MG_8301.jpg
    _MG_8301.jpg
    1,8 MB · Visningar: 6
Den här minnesbilden tänker jag bära med mig länge... nära inombords och trösta mitt gråmulna sinnelag med,
när vädrets makter och mina förväntningar inte längre stämmer överens. Kan man göra annat än att längta tillbaka?
Någonstans på jorden lyser iallafall solen från en klarblå himmel och där man slipper skyffla bort en massa snö i april månad...

IMG_6522.jpeg
 
Den här minnesbilden tänker jag bära med mig länge... nära inombords och trösta mitt gråmulna sinnelag med,
när vädrets makter och mina förväntningar inte längre stämmer överens. Kan man göra annat än att längta tillbaka?
Någonstans på jorden lyser iallafall solen från en klarblå himmel och där man slipper skyffla bort en massa snö i april månad...

Visa bilaga 23640
Mycket välkommen tillbaka, då skall jag visa dig Calpeklippan närmare och ur ett annat perspektiv.

Hoppas servicen på verkstan var till belåtenhet.

Glad Påsk!

A8E9206C-A3BD-42EB-8DC0-1091AD315B97.jpeg
Nästa onsdag sätter vi oss i husbilen, siktar norrut, mot Norrland.

Tommy
 
Senast ändrad:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen