• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Fordonsvågar på en karta?

Joakim

Techadmin
Admin medlem
Medlem
Hej.
@Courage tog upp detta med att vågstationer på en karta skulle kunna vara bra för iHusbil:

Jag har en karta med fordonsvågar som byggts och underhållits i 7-8 år nu.
Byggd med samma karttjänst som våra andra kartor här i iHusbil.
Spontant, det jag sett på 7-8 år är att viljan och moralen att hjälpa till med platser och uppdateringar för en dån karta är mycket låg.
Det jan ju iofs bero på att jag marknadsfört den dåligt..

Den stora frågan:
  • Tycker ni att vi borde ha en karta med fordonsvågar i iHusbil?
  • Skulle ni hjälpa till med information och uppdateringar?
  • Finns det någon som kan tänka sig att ställa upp och hjälpa till med att underhålla kartan i maskinrummet?
Rösta gärna upp eller ner detta inlägg med pil upp eller pil ner-funktionen.
Pil upp om du vill se en karta med fordonsvågar i ihusbil.
Pil ner om du inte stödjer iden.
 
Senast ändrad:
Visst vore det bra att ha en sådan karta här.
Kan bidra med en vågplats i Sölvesborg. Koordinat: 56.0494535808319, 14.584092147335586
Vågdisplayen finns innanför fönstret. Läs av innan ni kör upp på vågen. Är oftast inte nollad. Förra veckan visade den -600kg, men lägger man till dessa kilon verkar vikten stämma.
Sölvesborg.JPG
 
Senast ändrad:
Visst vore det bra att ha en sådan karta här.
Kan bidra med en vågplats i Sölvesborg. Koordinat: 56.0494535808319, 14.584092147335586
Vågdisplayen finns innanför fönstret. Läs av hinnan ni kör upp på vågen. Är oftast inte nollad. Förra veckan visade den -600kg, men lägger man till dessa kilon verkar vikten stämma.
Visa bilaga 6995
Hej jag har inte möjlighet att skicka några våg platser nu för jag har inte datorn med men det blir när jag kommer hem till Umeå då kan jag skicka ett antal.
Mvh Lasse
 
I Norge er i prinsipp alle faste vekter langs landeveier åpne (det finnes i tillegg endel steder klargjort for mobile kontroller). Vekter ved trafikkstasjoner (bilprovning og kjørkort kontorer) er mer tvilsomme da områdene ofte er stengt utenom kontortiden.
 
Hej.
@Courage tog upp detta med att vågstationer på en karta skulle kunna vara bra för iHusbil:

Jag har en karta med fordonsvågar som byggts och underhållits i 7-8 år nu.
Byggd med samma karttjänst som våra andra kartor här i iHusbil.
Spontant, det jag sett på 7-8 år är att viljan och moralen att hjälpa till med platser och uppdateringar för en dån karta är mycket låg.
Det jan ju iofs bero på att jag marknadsfört den dåligt..

Den stora frågan:
  • Tycker ni att vi borde ha en karta med fordonsvågar i iHusbil?
  • Skulle ni hjälpa till med information och uppdateringar?
  • Finns det någon som kan tänka sig att ställa upp och hjälpa till med att underhålla kartan i maskinrummet?
Rösta gärna upp eller ner detta inlägg med pil upp eller pil ner-funktionen.
Pil upp om du vill se en karta med fordonsvågar i ihusbil.
Pil ner om du inte stödjer iden.
Tycker det känns onödigt. Om man känner att man ligger på gränsen finns det ju många ställen man kan väga på. Soptippar...metall återvinningsställen....bilprovningen......polisens testställen efter vägarna....
Känns som lika nödvändigt som var finns en specifik mjölkaffär......
 
Tycker det känns onödigt. Om man känner att man ligger på gränsen finns det ju många ställen man kan väga på. Soptippar...metall återvinningsställen....bilprovningen......polisens testställen efter vägarna....
Känns som lika nödvändigt som var finns en specifik mjölkaffär......
I och för sig frivilligt om man vill väga, bra för vissa onödigt för andra 👍🏼
 
Är tacksam för alla kartor, stort tack @Joakim! Tack även till alla som bidrar!

Själv nyttjar jag oftast samma platser regelbundet men då och då kommer kartorna väl till pass och är då väldigt uppskattade. Mina bidrag blir därför få, ber om ursäkt för det...

Eftersom underhållsarbete ofta är minst lika krävande och rapporterna om vågar få såsom Joakim skriver, kanske kartan ska vara en "engångskarta" daterad med publiceringsdatum och reservation för förändringar.

Röstar alltså för och emot - Tacksam men rädd om Jockes arbetstid.
 
Tycker det känns onödigt. Om man känner att man ligger på gränsen finns det ju många ställen man kan väga på. Soptippar...metall återvinningsställen....bilprovningen......polisens testställen efter vägarna....
Känns som lika nödvändigt som var finns en specifik mjölkaffär......

eller så gör man som du säger, är man orolig för vikten, väger man bilen. vet man inte var alla vågar finns kan den som vill titta på en karta, som jag gör på övernattning, vägning, diesel, vatten mm
 
Senast ändrad:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen