• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Finns jag?

Lasse

iValberedning
Medlem
Ort
Löddeköpinge
Om jag inte är närvarande är jag förmodligen frånvarande, eller så kanske jag inte finns för ingen ser eller hör mej. Tur att tekniken inte har någon hastighetsbegränsning för den går framåt med blixtens hastighet, att många inte hinner med, bäst före datum på teknikprylar är nog max ett år.

VVFB denna förening är jag medlem i och det är gratis, är man pensionär gäller det hitta allt som är gratis, och man får själv välja om man vill vara med i denna förening. Min hustru är inte med i denna klubb och det plingar oavbrutet i hennes mobil, ja även på hennes Ipad. Hustrun kan göra två saker samtidigt ett öga på TV:en och ett öga på mobilen. Vet du inte vad det är för förening Våga Vägra FaceBook.

Någon gång förra året satt jag och hustrun och åt middag med en del vänner, man brukade i gamla tider säga ”låt maten tysta mun” för ingen sa något, det var nästan knäpptyst. Alla satt med en mobil i handen och tittade på den, knappade på den, för man måste ju vara med på Facebook, Instragram, Tvitter, Mail osv, alla måste tydligen vara nåbara 24 timmar om dygnet, annars finns man inte. Men tänk er synen på ett helt sällskap runt ett middagsbord där alla satt med ansiktet tryckt mot mobilen, sen klaga någon att maten var kall, själv hade jag ätit min förrätt, huvudrätt och efterrätt innan mobilspanarna hade ätit sin varma förrätt kall.

Oj vad är det för en signal du har i din mobil, sa barnbarnet, när det ringde, det är en sådan signal som vi hade på vår svarta bakelit telefon när jag var ung på 50 talet. Konstigt sa, barnbarnet, jag fattar inget sa han och gick.

Telefon.JPG
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen