• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Bildel övrigt Fiatnyckel

Brogu

Välkänd medlem
Medlem
Ort
Färjestaden
Bilfabrikat
Fiat
Är det någon som vet hur länge batteriet i en Fiatnyckel håller vid daglig användning året runt?
Mitt batteri är 5 år till våren funkar bra ännu, men tänk om det bara lägger av. Kan bli struligt.
 
Är det någon som vet hur länge batteriet i en Fiatnyckel håller vid daglig användning året runt?
Mitt batteri är 5 år till våren funkar bra ännu, men tänk om det bara lägger av. Kan bli struligt.
Hej.
Min är 11år,fortfarande originalbatteri.Det enda som händer om batteriet tar slut är att fjärrkontrollen slutar fungera.Det går att öppna med nyckeln och starta bilen.

Mvh.
 
Jeg har ingen erfaring med Fiat.
Min generelle erfaring med nøkkelbatterier (veldig ofte cr2032) er att de har en levetid på mellom 5 og 10 år.
Sannsynligvis kan du bare bytte batteri rett frem, men hvis bilen har originalalarm sammen med fjernkontroll av dørlåsene, så vil jeg som en forhåndsikkerhet ved bytte av batteri stå ved siden av bilen med dører Ulåst og en dør åpen slik att alarm ikke er slått på.
På begynnelsen av 2000 tallet var det noen biler som det var nødvendig å følge denne prosedyren, og etter att batteriet var montert måtte du trykke fra 5-10 ganger på låse opp knappen før den begynte å virke. Dette var på grunn av att kommunikasjonen mellom bil og nøkkel sirkulert på 256 forskjellige signaler.
Ikke la nøkkelen bli liggende lenge uten batteri da du kan være uheldig å miste programmeringen mellom bil og nøkkel.
Merker du att du får kortere rekkevidde/att du må nærmere og nærmere bilen før fjernkontrollen virker, da er det på tide å bytte batteri.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen