Har Marketplace på facebook invaderats av traderaannonser för dig?
Jag använder facebook marketplace för att sälja och köpa en del saker, både när det gäller husbilslivet och annat.
Den senaste tiden har jag märkt att fler och fler annonser på marketplace är auktioner från tradera, i princip det enda som visades för mig var dessa auktioner.
Jag har inget generellt emot tradera, men jag föredrar att själv avgöra när jag vill använda det och jag uppskattar inte att de annonser på marketplace jag vill se blir bortträngda av något jag inte vill se.
Det finns en lösning på detta.
1. Gå till marketplace och öppna inställningarna, i mobilen trycker man på en liten gubbe i menyn.
2. Leta fram rubriken "Partnerinlägg" och tryck där.
3a. Ta bort markeringen i rutan vid Tradera.
3b. Jag tog även bort markeringen för "Välj automatiskt nya partner", här kan man kanske argumentera för att behålla den bocken i rutan för att se vad de lyckas med nästa gång, men jag står över det.
4. Tryck på uppdatera för att uppdatera dina inställningar.
Nu är det klart och du slipper traderas auktioner i ditt flöde på marketplace.
Hoppas det hjälper någon mer än mig.
Har du inte facebook behöver du inte läsa det här inlägget.

Jag använder facebook marketplace för att sälja och köpa en del saker, både när det gäller husbilslivet och annat.
Den senaste tiden har jag märkt att fler och fler annonser på marketplace är auktioner från tradera, i princip det enda som visades för mig var dessa auktioner.
Jag har inget generellt emot tradera, men jag föredrar att själv avgöra när jag vill använda det och jag uppskattar inte att de annonser på marketplace jag vill se blir bortträngda av något jag inte vill se.
Det finns en lösning på detta.
1. Gå till marketplace och öppna inställningarna, i mobilen trycker man på en liten gubbe i menyn.
2. Leta fram rubriken "Partnerinlägg" och tryck där.
3a. Ta bort markeringen i rutan vid Tradera.
3b. Jag tog även bort markeringen för "Välj automatiskt nya partner", här kan man kanske argumentera för att behålla den bocken i rutan för att se vad de lyckas med nästa gång, men jag står över det.
4. Tryck på uppdatera för att uppdatera dina inställningar.
Nu är det klart och du slipper traderas auktioner i ditt flöde på marketplace.
Hoppas det hjälper någon mer än mig.
Har du inte facebook behöver du inte läsa det här inlägget.