Har kört länge med olika bilar med dubbla flaskor och det har fungerat bra då vi mest kört på sommaren. När vi vinter campat så har vi stått med 16A eluttag. Så vi har inte haft behov av annan lösning men i påskas så var det kallt och det gick åt mycket gasol och det blev lite panik. Utan gasol så blir det varmt i kylen. Lite kluddigt att få fyllt i Holland på Svensk flaska, men det gick bra. Men inget förhandlingsläge om priset. Detta fick mig att fundera på alternativlösning.
Skriver detta för att inspirera andra till montera fast flaska, en eller två. Jag valde en flaska https://alugas.se/kampanj-h-sten-2020 av en leverantör som finns i Karlshamn. Man kan när som helst komplettera med en flaska till. Anders som har företaget är mycket hjälpsam. Man kan ha påfyllningen i gasol stuven men det rekommenderas inte så jag monterade den i kjolen. Då det finns tankställen som vägrar fylla med anslutningen i gasol stuven.
Jag valde att montera själv, om man inte är bekväm med det så köper man den tjänsten för cirka 3000 kronor. Om ni monterar själv så se om ni har filter i er anläggning, om inte så komplettera med det. Det framgår i deras anvisningar.
1 Allt kommer snyggt i en kartong.
2 Packa upp.
3 Tillverkade en egen plåt då jag tyckte kjolen var lite klen.
4 Tar beslut om vilken flaska som skall ut med tanke på tankanslutningen.
5 Borra hål i golvet
6 Montera bygeln som gör att det blir en fast installation
7 Påfyllningsslangens längd bestämmer var jag skall ta det 70mm stora hålet.
8 Kopplar ihop det.
9 På baksidan har jag en gummidamask över intaget och skydds slang på gasolslangen
10 Monterar dekaler.
Skriver detta för att inspirera andra till montera fast flaska, en eller två. Jag valde en flaska https://alugas.se/kampanj-h-sten-2020 av en leverantör som finns i Karlshamn. Man kan när som helst komplettera med en flaska till. Anders som har företaget är mycket hjälpsam. Man kan ha påfyllningen i gasol stuven men det rekommenderas inte så jag monterade den i kjolen. Då det finns tankställen som vägrar fylla med anslutningen i gasol stuven.
Jag valde att montera själv, om man inte är bekväm med det så köper man den tjänsten för cirka 3000 kronor. Om ni monterar själv så se om ni har filter i er anläggning, om inte så komplettera med det. Det framgår i deras anvisningar.
1 Allt kommer snyggt i en kartong.
2 Packa upp.
3 Tillverkade en egen plåt då jag tyckte kjolen var lite klen.
4 Tar beslut om vilken flaska som skall ut med tanke på tankanslutningen.
5 Borra hål i golvet
6 Montera bygeln som gör att det blir en fast installation
7 Påfyllningsslangens längd bestämmer var jag skall ta det 70mm stora hålet.
8 Kopplar ihop det.
9 På baksidan har jag en gummidamask över intaget och skydds slang på gasolslangen
10 Monterar dekaler.