• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Facebook, sociala grupper och diverse forum, ett ”kul” ekorrhjul, eller?

När vi ändå håller på!
Något vi sällan pratar om eller undviker är vad som skall ske med mitt FB -konto i nästa liv.
Det finns faktiskt en massa regler runt det också.
"Det är för närvarande bara möjligt att lägga till en efterlevande kontaktperson för en huvudprofil och inte för ytterligare Facebook-profiler. Du kan välja att utse en efterlevande kontaktperson som tar hand om din huvudprofil som gjorts om till en minnessida eller få ditt konto borttaget permanent från Facebook."

Nu börjar vi närma oss.... pudelns kärna! Ja har man inte problem så får man se till att skaffa sig... två bra sätt är att gå med i Facebook o att köpa en lagom modern husbil med massor av elektronik o stora kylskåp o olika laddningsutrustning... invertrar...solceller o som grädde på moset... Lithiumbatterier... helst flera.... o så klart paddor med appar för att övervaka allt...
(Det var liksom öppet mål! )
Fast hellre det andra än det första.
Nej någon Facebook är det inte här o har aldrig varit... jag har varnat för det rätt länge... men utifrån att risken att Facebook utsätts för hackers är ju jättestor.... så jag avstår. Hittills har det gått utmärkt utan problemet Facebook...
Ps i så fall kan jag hellre tänka mig ett Lithiumbatteri ! Vad jag nu ska ha det till? Fast det verkar roligare.

Så här gör du för att ta bort ditt Facebook-konto permanent
  1. Klicka på pilen överst till höger på valfri Facebook-sida.
  2. Klicka på Inställningar.
  3. Klicka på Din Facebook-information i vänsterkolumnen.
  4. Klicka på Ta bort ditt konto och din information och klicka sedan på Ta bort mitt konto.

Här mer hjälp!
Tack klart!😉

Hej. Jag har varit med i Facebook men efter några år tog jag mej ur. Man fick en hel del motbjudande bilder och inviter så efter mycket om och men kom jag ur detta smått motbjudande Facebook.
Mvh Lasse
Erok, det var verkligen detaljerat och ganska mitt i prick, men ”egen lagad mat” bilder är något jag gillar, en hobby som jag håller på med själv, däremot mat som folk fotograferar på restauranger, hmmmm… bortkastad tid!

Erok, det var verkligen detaljerat och ganska mitt i prick, men ”egen lagad mat” bilder är något jag gillar, en hobby som jag håller på med själv, däremot mat som folk fotograferar på restauranger, hmmmm… bortkastad tid!

Om man har lite udda intressen då kan FB- grupper vara en bra tillgång. Ett exempel.. jag behöver vägledning kring hur man bäst skivar upp en stock till brädor och plank med ett Logosol enmanssågverk. Då vänder jag mig till FB gruppen "Solosågarna" där fantastiskt trevliga och hjälpsamma gubbar (att såga bräder är en typisk gubbgrej) gör allt för att vägleda till bästa resultat.

solosagare.jpg

Det vanliga flödet på FB är ofta helt värdelöst men går tyvärr inte att stänga av om man vill ha tillgång till intressanta grupper.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen