• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

• 🌸 Vårens stora husbilsträff med iHusbil! 🌸

Packa husbilen och gör er redo för gemenskap, god mat och härliga vårdagar!
    Vårens medlemsträff äger rum 1–3 maj 2026The Backyard – ett charmigt ställe bara 10 minuter väster om Lidköping.
    Läs mer och anmäl dig här.

Försäkring

Logga in för att dölja denna ruta:

Ulflindberg

Medlem
Medlem
Säsongen för husbil har startat och jag har nyss ställt på vår husbil. I veckan damp ett nytt försäkringsbrev ned i inkorgen där premien höjs med 40% från ifjol. Vid en koll med aktuellt bolag och med några konkurrenter har jag fått priser mellan ca 8000kr till 19000 kr alla med liknande villkor. Ett tips till alla är att verkligen skicka förfrågningar till flera bolag och jämföra. I mitt fall blir det nu ett enkelt val att lämna det bolag jag haft länge då de inte längre verkar intresserad av att ha mig som kund. Valde att lägga inlägget i Frågor och problem generellt även om det inte är en fråga. Admin får flytta om det finns bättre plats för inlägget.

Jag har bostaden försäkrad hos IF efter ett bra erbjudande i samband med att vi köpte bostaden, men när jag talade med försäkringsförmedlaren om att eventuell även försäkra husbilen i samma bolag så framkom att premien var hårresande dyr (kommer inte ihåg summan). Jag sade åt honom att jag aldrig kommer att kunna försäkra min husbil hos IF, och min tolkning var att de inte vill försäkra husbilar alls men vill inte formellt utesluta husbilar. Idag har jag husbilen helförsäkrad hos Dalarnas Länsförsäkringar för 5714 kr/år.

Premien skiljer ofta beroende på adress och andra saker. För min del har jag nu använt Gjensidige i flera år, nära 5000 Kr/år.
Men viktigare är väl att jag, tyvärr, behövt testa deras skadehantering också. Och det fungerade ypperligt! Lätta att ha att göra med och jag kunde välja en verkstad i närområdet som jag hade förtroende för. Jag har av och till jämfört, men inte hittat någon som slår den premien.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in för att dölja denna.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen