• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Ett trevligt möte utanför Lidl

Jag tror knappast att någon handlare bötfäller någon som är inne och shoppar och ställer sig på parkeringen till en livsmedelshall eller annan butik på det här viset i Sverige heller. Förutsatt att parkeringsplatsen är halvfull och man står längst bort och inte i vägen för någon. Inte heller retar det upp allmänheten skulle jag tro. Men jag kan ha helt fel? Jag har en skylt som jag sätter upp i fönstret då jag tar upp två platser: "Ingen camping, bara inne och handlar i butiken".

Är det någon som känner till något fall där man fått böter när man parkerat för att handla?
Det hände oss på ICA i Åhus. Där gäller numera 2 Tim fri parkering med tidbricka. Vi missade detta med brickan ochdet kostade 400kr. Handlare hyr ut marken till parkeringsbolag och detta bolags inkomst är avgifterna så de är på hugget.
 
Jag tror knappast att någon handlare bötfäller någon som är inne och shoppar och ställer sig på parkeringen till en livsmedelshall eller annan butik på det här viset i Sverige heller. Förutsatt att parkeringsplatsen är halvfull och man står längst bort och inte i vägen för någon. Inte heller retar det upp allmänheten skulle jag tro. Men jag kan ha helt fel? Jag har en skylt som jag sätter upp i fönstret då jag tar upp två platser: "Ingen camping, bara inne och handlar i butiken".

Är det någon som känner till något fall där man fått böter när man parkerat för att handla?


Den fråga river upp dåliga godisminnen.

Kör min bättre hälft till en vårdcentral som ligger i anslutning till ett köpcentrum, givetvis sitter jag kvar i bilen och väntar och efter ca 10-15 minuter blir jag så förbaskat godissugen så jag slänger upp p-skivan och rusar in och handlar en enda godispåse, minns inte om det var Gott&blandat eller om det var fruktnappar och såhär efteråt borde jag ha handlat mycket mer för att få ner priset per påse.

Jag skyndar mig tillbaka för att hinna före min bättre hälft och inte är det hon som lyser så vackert gult vid framrutan, nä det är en parkeringsbot och jag förstår ingenting för jag har lagt upp p-skivan. Efter en stund trillar polletten ner, jag hade satt p-skivan på 15.00 och inte på 17.00. Min dyraste godispåse är det i alla fall, mycket dyrare än vad godiset är i Norge.

Parkeringsvakten satt bara och väntade på att jag skulle lämna bilen, var borta i 5-6 minuter. :(

Ibland är det lite pinsamt att handla godis så jag brukar alltid nämna att det är till barnbarnen, dom är bara 9, 6, 5 och 1 MÅNAD varav den äldsta precis har börjat krypa, än så länge behöver jag inte dela med mig. :)

Sen har jag sett parkeringsvakten dela ut böter utanför en Willysbutik, såg hur hon gick och spanade in min framrutan när jag lämnade bilen men då gick lapplisa på en nitlott för då var p-skivan rättinställd, är nämligen noga med att ställa in den rätt numera!
 
I ditt fall Alte Swede så hade jag kontaktat Jula och sagt som så att domm har jyst förlorat en kund, det är ju Jula som betalar parkeringen, och är kund till fastighetsägaren, hjälper troligtvis 8nte dig denna gången men tillräckligt många så ändrar butiker också beteenden
Till vem på Jula hade du berättat om förlusten av en kund?
Även om jag personligen tror att många som fått en p-bot på ett ställe återvänder dit i alla fall (kanske som Chippen, lite visare än gången innan)
 
Senast ändrad:
I ditt fall Alte Swede så hade jag kontaktat Jula och sagt som så att domm har jyst förlorat en kund, det är ju Jula som betalar parkeringen, och är kund till fastighetsägaren, hjälper troligtvis 8nte dig denna gången men tillräckligt många så ändrar butiker också beteenden
Hej
Jag skrev om detta på en annan klubbsida och där fick jag hjälp av en som hjälpte mig att överklaga parkeringsbolagets beslut. Det resulterade i att jag slapp betala och det blev besutat att på Julas parkeringsplats blev det tillåtet att utnyttja två rutor när man parkerar med ett större fordon.
Mvh Klas Nilsson
 
Hej
Jag skrev om detta på en annan klubbsida och där fick jag hjälp av en som hjälpte mig att överklaga parkeringsbolagets beslut. Det resulterade i att jag slapp betala och det blev besutat att på Julas parkeringsplats blev det tillåtet att utnyttja två rutor när man parkerar med ett större fordon.
Mvh Klas Nilsson
Det var ett intressant ärende. Till vem överklagade du kontrollavgiften och hur formulerades överklagandet. Jag skulle gärna vilja ta del av hela ärendet, då det kan vara hjälp till andra i liknande situationer. Jag brukar skriva i kunskapsbiblioteket.
 
22/12/2011 står det
Ok, det förklarar ju.

Elva år gammalt ärende, riktigt ointressant med andra ord. Att beskylla Jula för att vara dumma när troligen hela policyboken skrivits om ett flertal gånger på elva år och inte speglar företaget i modern tid.
Både köpcenter, Jula och Europark kan ha en totalt annan inställning till parkeringar idag ju…

Eller inte, man vet aldrig.
 
Ok, det förklarar ju.

Elva år gammalt ärende, riktigt ointressant med andra ord. Att beskylla Jula för att vara dumma när troligen hela policyboken skrivits om ett flertal gånger på elva år och inte speglar företaget i modern tid.
Både köpcenter, Jula och Europark kan ha en totalt annan inställning till parkeringar idag ju…

Eller inte, man vet aldrig.
Är det ointressant hur fastighetsägaren och Parkeringsbolaget agerade i ett parkeringsärende som kan komma hända många av oss.
Däremot kan det spela mindre roll vilken butik som besöktes, det håller jag med om till fullo.
Och förslaget att gnälla på jula, kommer ju inte från den som råkade ut för parkeringsboten.
 
Är det ointressant hur fastighetsägaren och Parkeringsbolaget agerade i ett parkeringsärende som kan komma hända många av oss.
Det är helt ointressant när det är ett elva år gammalt case.

Tror du att något av bolagen agerar på samma sätt idag?
Är du samma person med samma värderingar som för elva år sedan?
 
Det är helt ointressant när det är ett elva år gammalt case.

Tror du att något av bolagen agerar på samma sätt idag?
Är du samma person med samma värderingar som för elva år sedan?
Finns väl fler köpcenter, fler ägare, fler städer, fler parkeringsbolag.
Men förmodligen har alla samordnat då det inte finns någon oklarhet någon stanns.
Ja otroligt dumt att ta upp det.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen