• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

En liten varning Caravan Club-försäkring

Har lämnat CC premien gick från 5500 till 6500 sen 10500 sen när jag ringde kunde dom sänka till 8500 nu blev det Varsam istället samt via Hubilsklubben kan man nu teckna 182 dagars reseförsäkring under 75 år 1995kr för oss två hos Varsam.
Dom har en fast årspremie men varierar per månad bilen är helförsäkring hela tiden ingen avställnings försäkring.

En nackdel med Varsam är att man måste betala när man ställer av på vintern.
Beror väl på kostnaden?

Vi har LF, där vi kan ställa av. Men då har vi ”garageförsäkring” istället. Den är inte gratis 😃

Skulle inte våga ha husbilen helt oförsäkrad.

Så summan försäkrad + garageförsäkring jmf med Varaam är det man får jämföra emot.

Varsams premie är säsongsanpassad, lägre på vintern - högre på sommaren. Lite samma sak som LF i vårt fall.

Så sammanlagda årskostnaden är det intressanta, tycker jag.

En nackdel med Varsam är att man måste betala

Beror väl på kostnaden?

Vi har LF, där vi kan ställa av. Men då har vi ”garageförsäkring” istället. Den är inte gratis 😃

Skulle inte våga ha husbilen helt oförsäkrad.

Så summan försäkrad + garageförsäkring jmf med Varaam är det man får jämföra emot.

Varsams premie är säsongsanpassad, lägre på vintern - högre på sommaren. Lite samma sak som LF i vårt fall.

Så sammanlagda årskostnaden är det intressanta, tycker jag.
Jag betalar 6500kr helår för en 2017 Pilote på 4400kg hos Varsam exp Folksam begärde 10500 Länsförsäkringar ungefär samma även om jag ställer av så vet jag inte om det skulle bli så mycket billigare.Nu ställer jag av ändå för skatten samt vet vad premien kostar per år.

Jag betalar 6500kr helår för en 2017 Pilote på 4400kg hos Varsam exp Folksam begärde 10500 Länsförsäkringar ungefär samma även om jag ställer av så vet jag inte om det skulle bli så mycket billigare.Nu ställer jag av ändå för skatten samt vet vad premien kostar per år.
Vad som lönar sig beror helt på hur många dagar du har bilen påställd, i ditt exempel så går nog gränsen vid ca200 dagar påställd Varsam/Folksam,sedan får man titta på innehållet i försäkringen också.

O.T
Jag har LG Bergslagen, jag ställer på, på våren och av på hösten.
Jag tänker att desto mer vi håller på och ställer av/på desto högre blir premierna, pengarna ska ju in på nåt sätt, jag brukar få tillbaka ca. 2500kr varje år som återbetalning till medlemmarna, jag har villa o alla fordon i LF.

Senast ändrad:
Finns det någon iHusbil medlem som är ute 6 månader och har annan typ av försäkring än Folksams utökade till 182 dagar?

Lite konkurrens är bra för alla!
Nu har vi varit i Sverige de senaste vintrarna, men alla år vi varit söderut på vintern har vi tagit en tilläggsförsäkring via LF Värmland. Jämförde fler gånger med Folksam, men de var så mycket dyrare på villa och husbilsförsäkring att det blev billigare med en tilläggsförsäkring via LF.

Nu har vi varit i Sverige de senaste vintrarna, men alla år vi varit söderut på vintern har vi tagit en tilläggsförsäkring via LF Värmland. Jämförde fler gånger med Folksam, men de var så mycket dyrare på villa och husbilsförsäkring att det blev billigare med en tilläggsförsäkring via LF.
Tack Bengt, ska undersöka med LF (Värmland?). Min tanke är att om vi är på ett ställe i 6 månader, då är det tvunget att ha ett tilläg ändå pga restiden. Stannar vi i Frankrike nån vecka inkl. andra escspader så vips har man varit utanför riket i mer än 6 månader…

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen