Tack för det här inlägget och f.ö. tack Tommy för intressant ämne.Bakom vårdcentralen i Albir finns en återvändsgränd (som en blindtarm) där det alltid har stått 3 st. NL skyltade husbilar. Jag kan inte påstå att bilarna skymde sikten för någon, men det såg inte trevligt ut med trädgårdsmöbler, tvättlinor m.m. i stil med bästa frikampare (mitt i staden). I år har staden gjutit två st. järnpelare mitt i gatan så ingen bil kan passera in i ”blindtarmen”. Man kan undra vart har dom nu tagit vägen?
Holland måste ha Europas mest ekonomiska husbilister och snillrikaste på tömning av kassetter inom allmän miljö.
Det har varit en del associationer som Ert inlägg har åstadkommit hos mig:
1) blindtarm (appendix) brukar inte så sällan bli infekterat (appendicit) och då krävs snabbt omhändertagande annars blir det oftast kört. Omhändertagande bör vara kirurgiskt dvs radikalt avlägsnande/borttagning. Så gäller liknande aktion för dessa husbilsåkare som inte respekterar andras rättigheter inklusive andra husbilsrättigheter (en del av mänskliga rättigheter?). Kirurgisk princip är enkel, dock hur man åstadkommer detta rent praktiskt i sådana situationer som beskrivs i aktuella tråden?