• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

En bra dag

Lasse

iValberedning
Medlem
Ort
Löddeköpinge
Plötsligt vaknar jag ur min ljuvliga sömn, där jag ligger i min hängmatta. Någon står och spelar ”Du gamla du fria” på en saxofon, när hjärnan börjar tänka klart förstår jag det är grannens 12-åriga flicka som övar på saxen, denna underbara morgon. Jag låter mina tankar vandra fritt i min konstiga hjärna, ibland undrar jag hur den ser ut på insidan, ibland känns den som en karusell

Finanskrisen finns inte i min hängmatta, ingen lågkonjunktur heller, här finns bara jag som ligger och vaggar fram och tillbaka i ett sövande tempo. Ingen mobiltelefon som ringer och jagar mej. Behöver inte ta ställning till om elen skall bindas eller vara rörlig. Tänk att slippa behöva tänka på sådana beslut i min hängmatta. Dammsugaren är landsförvisad från mej och det är en härlig känsla. Idag är jag befriad från städning och bara det gör att det blir en glad.

Bilen behöver inte användas denna lediga dag med en stor sol som lyser från en molnfri himmel, jag sparar pengar genom att inte behöva tanka. Miljön får också lite mindre koldioxid genom att bilen står stilla. Stilla står just nu också tiden, molntussarna står dock inte stilla utan de flyter fortfarande fram i ett lagom tempo, Där kom England farande. Den vita tussen liknade detta land, där kom hustrun med men en sexa Skåne och en öl. Den snapsen visste var den satt. Timmarna bara flyter iväg. Allt medan tankarna får hänga kvar i luften, precis som hängmattan. Detta var bara början på en bra dag
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen