Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Bara Svenskt Vin, Whiskey och öl för dig alltsåEn sann patriot dricker inte denna utländska dryck som gör magen kvalmig.
Glöm inte calvados o sljivovicaBara Svenskt Vin, Whiskey och öl för dig alltså
Detta handlar om espresso kaffe. Här är några exempel. Den första är egentligen en språkkurs så man hänger med en del.Vad gäller fyllningen av kaffemängden i mocka bryggaren, så kan man experimentera, jag brukar ta många små skedar men inte packa det, så det blir en liten kulle, men ganska jämt med kanten när man skruvar på den övre delen, o vatten nivån precis upp till säkerhetsventilen.
Mvh
Anders
Min fru har bott 20år nu i Sverige o glömmer ibland när vi är I Italien att man bara beställer un caffe normale så får man espresso. När hon säger att hon vill ha en espresso bir dom frågande.Detta handlar om espresso kaffe. Här är några exempel. Den första är egentligen en språkkurs så man hänger med en del.
Här är en länk på engelska...
Vad gäller sumpen från vanlig italiensk mocka bryggare, tar jag loss "filterkoppen" o slår den mot soptunnekanten då lossnar 99% några få korn sköljer jag ner i gråvattnet inga problem.Att vi gick över från kokkaffe med sump i pannan som biverkan, var att vattenåtgången blir hög och att vi inte vill spola ner sump i gråvattentanken för att rengöra kaffepannan.
Kanske andra beredningsmedtoder också resulterar i sump som behöver sköljas/diskas ur?
Värt att ha i åtanke.
Hos oss är det latmasken som styr en hel del.
Vi använder numera endast en kapselmaskin. På med Invertern sen en minut senare är kaffet klart.
Den kan leverera kaffe under färd också då den kan fyllas upp med vatten innan, är skvalpsäker och inte kräver någon direkt hantering av bönor, pulver, sump eller annat.
Visa bilaga 8532
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons