• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Dagens tidningsrubrik

Detta visar väl klart och tydligt att det behövs massor med upplysningar till vissa människor. Klart vi ska ha en (kanske bindande) CoC i vår klubb. Även vid försäljning av husbilar borde denna information skickas med. Hälsningar Göran Hellman
 
Är det det här som kallas lysande idé?
Är det verkligen ens en husbil i artikeln eller är det en husvagn eller rent av en arbetarbod som tagit strömmen från en lyktstolpe?

Nja, har inte alla en relation till en lyktstolpe, alla hanhundar har det i alla fall.

Själv samlade jag och en kompis på luckorna som döljer elinkopplingen från nyuppsatta lyktstolpar.
Tyckte det var en snygg och rund form som man säkerligen kunde hitta på något kul med, lätta var dom att skruva ner också eftersom elektrikern bara hade fäst dom lite lätt med en skruv, vi kunde enkelt skruva loss dom med en hand. Fyllde en kundvagn med dessa och det var garanterat över 100st kanske närmare 200st så vi fick kämpa för att få hem dom till gården, nästföljande dag kom polisen och vi gömde oss under trappen men dom hittade ju oss och våra luckor.

Nu är det mer än 50 år sedan och än idag ser jag mig sen en av pionjärerna till att förbättra elsäkerheten vid nyinstallation av lyktstolpar, aldrig att dom får lämna luckorna o-skruvade idag. Jag tror det var sommaren innan jag fyllde 6.

Att låna ström från lyktstolpe gjorde vårat idrottsgäng redan för 40 år sedan till ljudanläggningen, då det var en kille i gänget som utbildade sig till elektriker som fixade inkopplingen, det fungerar ju bara när det är mörkt ute men då var man ju ute hela nätterna.

Vi kan sätta upp oändligt många regler i klubben men blir inte det mest för syns skull?
Tror faktiskt inte ens att dom som stjäl ström i vuxen ålder är med i en någon husbilsklubb överhuvudtaget.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen