• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Då är 2000 kronorsvallen spräckt, men ändå inte

E4C690DC-823F-4DB7-9544-9F072FF33AE3.jpeg
Igår tankade jag husbilen, fick i nästan 78 liter diesel, så långt helt normalt. Däremot fick summan ovanför på pumpen, 2150,96 kr mig att reagera.
Över 2000 kr för att tanka, det var rekord åtminstone för mig.

Då kändes det bra att ha använt Preem/SÅIFA-kortet, när jag började tanka.
Den här veckan är priset på Evolution Diesel: 24,40 kr/liter med kortet, så när pumpen signalerar att priset för dagen är 27.58 kr/liter, betyder det att jag sparar 3.18 kr per liter!

Gårdagens tankning 78 liter ger mig därför en rabatt på 248 kr. På fakturan kommer det inte att stå 2151 kr att betala, utan 1903 kronor!

Mitt i allt elände så blev det iallafall 248 lättförtjänta kronor.

Är du inte redan medlem i iHusbil, gå med det är helt gratis, ansök kortet och spara några kronor varje gång du skall tanka. Dämpar ångesten något.

Tommy
 
Senast ändrad:
Visa bilaga 16443
Igår tankade jag husbilen, fick i nästan 78 liter diesel, så långt helt normalt. Däremot fick summan ovanför på pumpen, 2150,96 kr mig att reagera.
Över 2000 kr för att tanka, det var rekord åtminstone för mig.

Då kändes det bra att ha använt Preem/SÅIFA-kortet, när jag började tanka.
Den här veckan är priset på Evolution Diesel: 24,40 kr/liter med kortet, så när pumpen signalerar att priset för dagen är 27.58 kr/liter, betyder det att jag sparar 3.18 kr per liter!

Gårdagens tankning 78 liter ger mig därför en rabatt på 248 kr. På fakturan kommer det inte att stå 2151 kr att betala, utan 1903 kronor!

Mitt i allt elände så blev det iallafall 248 lättförtjänta kronor.

Är du inte redan medlem i iHusbil, gå med det är helt gratis, ansök kortet och spara några kronor varje gång du skall tanka. Dämpar ångesten något.

Tommy
Stog i södra Tyskland i ondags och tänkte tanka då kom en kvinna och sa det var billigare i F. Tankade på fransk motorväg för 1.787€ 😺
 
Har man en egen tank till dieselvärmaren kan man ju alltid slå i bensin! Sparar lite pengar men kanske bäst att kontrollera det finstilta i brandförsäkringen. Bolagen är knepiga inte nog med att det inte går att läsa reglerna på papper men de kör samma grej med PDF! De tänker väl att kunden kan väl inte zooma och scrolla än mindre byta teckensnittet.
 
En får være glad en ikke har slik tank som kunden før meg på en mack i Hunter Valley - summen som stod på pumpen da jeg kom var $3500, kunden hadde fyllt 1700 liter.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen