• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Däck

När det gäller däck verkar det vara en djungel efter att ha köpt regummerande där tre av fyra gav upp köper jag aldrig såna.
Har faktisk haft bra tur med de turkiska som jag har på husbilen sedan 3000mil.
Däremot några jag köpte på nätet var odugliga eftersom de förändrade balanseringen hela tiden.

Slangeløse dekk sammen med lettmetal felger og salt er oppskriften på problemer. Pyspunka langs felgkanten nesten ikke til å unngå. En kam forsegle felgene mot salt og på den måte slippe problemet for en tid. Stålfelger tåler litt mer, men de er heller ikke immune mot saltkorrosjon.

Lättmetall å punka? Har jag inte hört, man lär sig hela tiden, kommer vi att märka av det snart då tro.
Vi har en bil med 20 år gammal originalfälgar men har inte detta problem.
Senast jag fick punka var när en refug oförskämt stod kvar när jag kom (inte den gamla bilen). Gången innan kommer jag inte ihåg.
(Lider med TS)

Vi får se var de säger på däckfirman.
Jag gillar i princip inte att ta råd av såna som tjänar pengar på sina råd. Man måste vara medveten om att de vet precis vad de har mest avans på. Att le vara vänlig och kompis kostar inget för att vara krass, har sett det när äldre som alltid handlat i samma butik blivit pålurade gammalt skräp.

Jag gillar i princip inte att ta råd av såna som tjänar pengar på sina råd. Man måste vara medveten om att de vet precis vad de har mest avans på. Att le vara vänlig och kompis kostar inget för att vara krass, har sett det när äldre som alltid handlat i samma butik blivit pålurade gammalt skräp.
Är det inte lite cyniskt?
Jag drev varuhandel (fackhandel) och, visst har du delvis rätt.
Jag sålde hellre en ”typ” diskborste med mer avans än en med låg. Hellre ett par ”typ” fälgsidor med högre avans än låg, men sådant är ju ofta exponerat i störtkorgar och liknande.
Men jag rekommenderade altid ”bästa” fasadfärgen eller ”bästa” däcken efter kundens behov. sådant bygger förtroende bra rykte och långsiktiga relationer. ville kunden sen ha något annat var det hans val. Lura på någon skräp? Aldrig, inte hörde det inte från någon kollega heller.
Är det inte jobbigt att tro att alla man handlar av enbart är ute efter att lura en?

Senast ändrad:
Tyvärr måste jag hålla med Bengtic.
Inte ofta numera som man får riktigt bra tips och råd när man skall handla något.

Om det beror på att man som konsument är mer påläst idag eller om säljarnas kompetens numera ligger mer åt hållet "kränga" vet jag inte.
Förmodligen är det en kombination.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen