Har det månntro blivit en tävling om vem som är miljövänligast bland folket och länderna?
Jag har lite svårt att förstå att skoteråkaren i Pajala ska sluta åka skoter för att vi har skitig luft i Sthlm.
Jag har lite svårt att förstå att jag borde använda kondom för att grannen har 7 barn, barn är miljöbovar.
Jag har lite svårt att förstå hur miljöpartiets språkrör kunde köra sitt skepp på oskattad villaolja.
Jag har lite svårt att förstå hur det förra språkröret innan dess kunde bo i Finland men jobba i Sverige genom att flygpendlade dagligen.
Jag har lite svårt att förstå att ytterligare ett annat språkrör körde en pickup med V8 i.
Jag har lite svårt att förstå att man leker miljömupp samtidigt som man har husbil, bil och motorcyklar.
Jag har lite svårt att förstå dom som låssas vara miljövänligast för att sen kunna skita ner mer än oss andra.
Inte ens plastpåseskatten var miljövänlig, för då köpte folket den o-miljövänliga tygpåsen.
Men en ny form av obotliga smittkoppor kanske jorden skulle må bra av eller att solen gör männen sterila.
Min kusin svamlar alltid om miljövänligast, tror han bara har en jobbig dotter. Han cyklade till jobbet från bostaden för att det var så nära, sålde bostaden för att flytta ut på landet och odla miljövänligt och nu pendlar han varje dag med sin skitig bil och värmer huset med direktverkande elelement, för att hålla ner värmekostnaderna så eldar han allt som brinner i braskaminen. Miljömupp
Den dagen man släpper kollektivtrafiken gratis så börjar jag tro att man på riktigt vill göra något för miljön, tills dess så låter jag folk svamla på och så lyssnar jag med ett öra medans jag lever livet.
Jag lever bara en gång och jag har närmare slutet än då jag föddes, känner ingen miljöskam och kommer leva som jag alltid gjort.
Vårt hus från mitten av 60-talet lämnar mindre klimatavtryck än nästan ALLA andra villor i Sverige, värmeförbrukning inkl varmvattnet 21kWh/m2/år, hushållsel tillkommer med 4207 kWh/år. Har iofs bara räknat på kronor och ören för att få behagliga uppvärmningskostnader från min egen plånbok, har struntat i miljöaspekterna.
Har heller inga solceller som är byggda av energikrävande skitig kolkraft i kina för att jag sen ska låssas vara miljövänlig här i Sverige.
Fast jag skulle vilja ha några paneler så man klarar sommarförbrukningen som ett gör det själv jobb, fast innan jag har dessa så kan jag skylla på att inga skitiga solceller kommer komma upp på mitt hus samtidigt som jag skriker ut att jag är MILJÖVÄNLIGAST.