@Kjell Andersson
Hur var din motivering, vad åberopade du?
Vem pratade du med?
(tänker också försöka, var iofs ca 1 år sedan)
Jag fick dock aldrig någon försäkran/besked om att enbart ordinarie självrisk skulle gälla.
Lägger ut mailväxlingen här. Tycker trots allt man måste varna för W.Circles och Superhusbilsförsäkringen. Det är inte seriöst att först bli upplyst om en sak och sedan behöva lägga tid på att bevisa vad de sagt och lovat.
Den fre 5 aug. 2022 14:23Catarina Boijort <
[email protected]> skrev:
Hej !
Jag har fått information om att du har ringt till skadeavdelningen i dag och vill ha kontakt med oss gällande ditt skadeärende 307585.
Du är varmt välkommen att skriva ner dina synpunkter och skicka till mig så hör jag av mig till dig.
Med vänliga hälsningar
Catarina Boijort
Skadechef
+46 70 426 06 55
[email protected]
Från: Kjell Andersson
Skickat: den 8 augusti 2022 05:42
Till: Catarina Boijort <
[email protected]>
Ämne: Re: 307585 Synpunkter på vår skadereglering
Hej!
Stämmer jag ringt efter påpekande från Husbilskompisar, ni ville jag skulle kontakta kundtjänst igen. Du har säkert läst det jag skrivit om hur jag anser mig blivit behandlad.
Har tidigare läst "Förköpsinformation Husbilsförsäkring" och nu i efterhand "fullständiga villkor" på mer än 50 sidor. Erkänner jag har väldigt svårt ta till mig all denna text. Tycker absolut texten om höjdledsskada borde ingå i förköpsinfot.
Vill påstå jag var överens med personen jag tala med den 21 juli, självrisken skulle vara 3500 kr och betalas till Kylinge bil efter reparationen vilket gjordes. Allt detta framgår av de inspelningar ni har av samtalet.
Föreslår Du läser igenom min sammanställning igen, den ni fått av Husbilskompisar. Finns även på fler ställen bl.a. på Facebook och som svar på er reklam där.
Önskar få återbetalning av den förhöjda självrisken vilken jag inte var införstådd med förrän i efterhand. Om inte detta accepteras önskar jag härmed enligt GDPR få en kopia på all data och de uppgifter som ni har om mig, vilket inkluderar även ljudfiler med min röst i. Detta självklart på ett sätt så det är lätt för mig att gå igenom, allt enligt gällande lag. Tror mig veta ni enligt GDPR ej kan vägra detta, eller?
Kjell Andersson
Tel. 070 524 71 53
Den tis 9 aug. 2022 10:21Catarina Boijort <
[email protected]> skrev:
Hej !
Jag har nu gått igenom ärendet .
I ett samtal med oss den 21/7- 2022 ringer du till oss och frågar vad du har för självrisk. Vi svarar då att din vagnskadesjälvrisk är 3500 kr. Vi missar att informera dig om att det tillkommer en extra självrisk vid höjdledsskador.
Vi kommer därför att göra en återbetalning till dig på 4830 kr. Vi ber dig skicka in ditt kontonummer för återbetalning.
Jag beklagar att vi har gett dig fel information , men vi är bara människor och vi gör fel ibland.
Oftast så löser det sig om vi får möjlighet att titta på ärendet igen och få lite mer information.
Vår strävan är alltid att våra kunder ska bli nöjda och förstå anledningen till det beslut som fattas.
Vi är alltid öppna för en dialog med våra kunder och välkomnar alla synpunkter i vår strävan att bli bättre.
Med vänliga hälsningar
Catarina Boijort
Skadechef
+46 70 426 06 55