• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Bus eller Godis.....

Lasseboy

Välkänd medlem
Medlem
Flera år i rad så har vi fått besök av barn som knackat på dörren och snällt frågat om vi har godis, de ställer ingen fråga om BUS ELLER GODIS!
De vill bara ha Godis så är de nöjda.
Förra året bunkrade jag upp med Godis.
Inte ett enda barn kom och jag fick behålla allt godis själv :p.
Nu hoppas jag på repris från förra året och i hopp om att få behålla det så blev det Godis för 250 kr😕:love:.
Ringklockan fungera inte och Dotterns hund får inte vara hos oss ikväll, för Loke (hunden) kan inte vara tyst när det knackar på dörren!😅

Hur gör ni för att få behålla allt godis själv😇

I förrfjol kom det några av tjejerna dagen före Halloween. Då var de i 10 - 13 års åldern och bor i området. De var väldans snyggt uppklädda och maskerade och har kommit och knackat på i flera år. Vi hade dock inte hunnit handla hem godis, vilket jag lite förläget förklarade. Men har ni inte något hemma frågade den lite äldre tjejen, som vi känner lite grand. Jo, svarade jag lite skojfriskt, men bara ett par flaskor vin. Det är helt ok svarade tösen snabbt! Jag blev först helt ställd, varpå hon flinade och sa, jag bara skojade, vi kommer igen i morgon! Snabbtänkta jäkla härliga skitungar! Dagen efter fick de rejält med godis. De kom inte i fjol, de kom inte heller i år. Närmar sig 15 års åldern och puberteten. Då går livet in i ett annat skede. Inga andra ungar har tagit upp seden på vår gata. Lite synd.

Jag öppnar dörren och kollar vem det är sedan säger jag hejdå och stänger...
Halloween är inget jag firar eller bryr mig om.
Våra ungar är stora nu men fortsätter traditionen med att ha godis hemma. En trevlig kväll med glada ungar som rör sig i området och jag inbillar mig att det lilla vi gör för områdets barn ger mer tillbaka än vad kostar. Bor man i ett villaområde är det upp till alla att skapa trivsel.
Många skratt och fyndiga kommentarer samt utklädningar blev det och åldersspannet på besökarna var mellan 3-15 år. 3 kg godis gick det åt, fick bli en öl till mig istället.

I vårt område är det pumpa eller utsmyckning = godis finns, ingen pumpa stör ej.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen