• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Borås behöver en riktig ställplats i centrum

Obegripligt trögt röstandet går, man behöver inte logga in eller annat krångel för att rösta.

När man ska registrera sig och logga in för att få rösta brukar inte vi rösta.
I dessa valtider är röstandet extra viktigt om man vill uppnå en förändring, så hoppa in i länken och rösta fram fler husbilsplatser. :)

vad hände sedan?

Förslaget i sig fick avslag men kommunstyrelsen har tillskrivit Borås parkering AB om att i samråd med Borås TME iordningsställa en attraktiv yta för husbilar.
Det ska finnas mer info om det i bilagor till protokollet som finns i min länk ovan.

Förslaget i sig fick avslag men kommunstyrelsen har tillskrivit Borås parkering AB om att i samråd med Borås TME iordningsställa en attraktiv yta för husbilar.
Det ska finnas mer info om det i bilagor till protokollet som finns i min länk ovan.

Tack för informationen. Det finns denna bilaga.

Bilagor

• Screenshot_20231109-121737_Drive.jpg
    Screenshot_20231109-121737_Drive.jpg
    650,2 KB · Visningar: 26
  • Screenshot_20231109-121750_Drive.jpg
    Screenshot_20231109-121750_Drive.jpg
    317,3 KB · Visningar: 26
Bo Kaspers i Åhaga, Borås i April. Var kan man stå med husbilen då?
Om du bara ska stå och sova en natt så finns det platser ut med gator som du kan stå på, gatorna mitt emot ica maxi.
Sen finns det ställen att stå på vid gässlösa och mot kyrkogården. Folk har även stått på Ica Maxis bortre parkering om bilen inte är för stor.
Sen finns ställplatsen ovan, men då får du ta taxi eller cykel till Åhaga.
Du kan även stå på parkeringen utanför sjuhäradshallen, där står nästan varje helg nån husbil.
Sen har du Campingen saltemad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen