• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Bli vän med - vad händer då?

iAdmin

iAdmin
Admin medlem
Medlem
När man tittar på någons profil så finns är en knapp kallad: Bli vän med
Frågan vi admins fått: Hur fungerar det?
Reaktion nr ett var att konstatera att det var en bra fråga.

melemsprofil.JPG

1. Den som blir tillagd som vän får en notifiering om det. Image 3.png
2. Den som blir tillagd som vän ser sina "följare" i sin profil
3. Du som lade till någon som vän kan nu se en knapp Följer i din profil och på din kontosida
4. Du som lade till någon som vän kan nu se dina vänners avatarer i miniatyr i rutan som visar vilka som är online
1642869027305.png
5. Du som lade till någon som vän kan nu se dina vänners aktivitet i ditt nyhetsflöde: Länk
6. ???

Jag skulle tro att det finns fler saker som händer runt detta, men detta är vad jag kom på nu.
Om någon kommer på nåt mer får du gärna tipsa om det direkt i tråden så uppdaterar jag ovanstående punkter.

Detta inlägg ingår i en serie med med inlägg som har taggen forumtips.
Vill du söka fram alla inlägg i serien trycker trycker du här: Taggsökning Forumtips
 
Senast redigerad av en moderator:
om man tar upp en profil - o så står det
har dig som vän
och så finns det tex två avatarer.

betyder det att den profilen har dessa två som vänner eller tvärs om, texten, har dig som vän - förvillar mig.
 
om man tar upp en profil - o så står det
har dig som vän
och så finns det tex två avatarer.

betyder det att den profilen har dessa två som vänner eller tvärs om, texten, har dig som vän - förvillar mig.
Jag tolkar det så här Har dej som vän står för de som personen valt som vän. Följer står för de personer är vänner med. Kika på din egen profil nu så borde du se båda varianterna.
 
De du har satt som venner dukker opp under Följer, hos disse står du som venn. Litt forvirrende, så jeg måtte teste. Har satt Joakim og Tommy som venner - de står nå hos meg som at jeg følger disse. På deres profil står jeg som venn.
 
Tvärs om-alternativet är det om jag tolkar dig rätt, det är vännerna om lagt till profilen du tittar på som sin vän.
Person A - här står det har dig som vän, o så finns det flera.. där tror jag sett motsvarande på gamla stället o då har jag själv inte funnits med dig. så man undrar - dig???
 
Tyvärr, jag hänger inte med. :cry:
Men ja, man kan ha flera vänner här och man kan följa flera.
"Motsvarande på gamla stället": Det finns ingen koppling mellan olika forum, de vänner/följare du har här har du här, de vänner/följare du har någon annanstans har du inte här, utan någon annanstans.
 
Tyvärr, jag hänger inte med. :cry:
Men ja, man kan ha flera vänner här och man kan följa flera.
"Motsvarande på gamla stället": Det finns ingen koppling mellan olika forum, de vänner/följare du har här har du här, de vänner/följare du har någon annanstans har du inte här, utan någon annanstans.
jo jag förstår att det inte finns koppling - bara har sett motsvarande fenomen

Person A
står följer DIG
men det står andra personer.
 
I mitt fall:
1642949337113.png

Följer: de som jag tryckt på "Bli vän med"
Har dig som vän: de som tryckt på min Bli vän med mig.
 
nu hittade jag ett exempel - tog upp Knut
1642949556729.png

där det står har dig som vän - är ju inte jag...
 
nu hittade jag ett exempel - tog upp Knut
Visa bilaga 531

där det står har dig som vän - är ju inte jag...
Står så för att du tittar på honom. Det är till honom Du står. Kika på din egen. Förstår att det kan vara förvirrande, men inte mer invecklat än jag skriver…

Har du förslag på vad det skulle stå istället?
 
Står så för att du tittar på honom. Det är till honom Du står. Kika på din egen. Förstår att det kan vara förvirrande, men inte mer invecklat än jag skriver…

Har du förslag på vad det skulle stå istället?
just att det riktar sig till mig i text (har DIG som vän) - men inte är mig utan hans. hm tänker högt.
har följande som vän(ner)
jag förstår nu - men om jag inte tittar på det på ett tag så glömmer man nog.
 
Översättningen på profilerna är nu justerad.
Följer bibehålls.
Följare fick ersätta "Har dig som vän"

Så om man nu tittar på en profil
Följer: de personer som profilen du tittar på följer. Gäller oavsett om det är din egen eller någon annans profil.
Följare: de personer som är följare av profilen du tittar på. Gäller oavsett om det är din egen eller någon annans profil.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen