• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Bilen = frihet

Tommy Dynér

In Memoriam
Medlem
Val på söndag, postlådan fylls dagligen med reklam från de olika partierna, trots att det finns en skylt på lådan som säger ”Ingen reklam tack”.

Idag var det en 8-sidig tabloid med i reklamhögen, redan på sidan tre hittar jag den här fina bilden med rubriken, ”Bilen = frihet”.
22877F72-46AF-41AA-9E3D-A5D370EF88E3.jpeg

Det visar att det aktuella partiet åtminstone har ett rätt, men sedan blir jag lite mera tveksam när man kommer med sina utfästelser riktade till oss;
Vi skall:
- Chocksänka bränsleskatterna
- Minska reduktionsplikten
- Höja reseavdragen.

Snällt, men undrar om inte Sverige just nu har andra och större problem, som bör få en högre prioritet än just de här punkterna?

Ja, jag vet inte….. vi gjorde vår plikt redan tidigare i veckan, så lagd röst ligger redan.

Tommy, som skall kolla kvällens slutdebatt och förhoppningsvis få bekräftat att ”rätt” parti fick min röst.

Senast ändrad:
Branschens definition av vad som är reklam skiljer sig uppenbarligen från Tommys. Och min.

Råkar man bo i närheten av någon partirepresentant kan man ju alltid returnera den oönskade ”samhällsinformationen” från dennes parti till hans/hennes brevlåda ;)

Pratade med vår postbils chaufför. de hade fått nån plan för när resp.partis skulle delas ut - räknas inte som reklam utan samhällsinformation. detta skulle vara under två veckor - fast det känns som längre.

Pratade med vår postbils chaufför. de hade fått nån plan för när resp.partis skulle delas ut - räknas inte som reklam utan samhällsinformation. detta skulle vara under två veckor - fast det känns som längre.
Har kollat upp det tidigare och förstår att det inte anses vara reklam utan som Courage skriver, samhällsinformation.

Helt ok för oss, tror till och med att det är viktigt i ett demokratiskt land.

Tommy

När jag läser valaffischerna så håller jag med alla partier!
Men ingen skriver vilka som ska betala.

Har givetvis redan röstat på rätt parti.

Magdalena såg inte ut att må bra och det är inte första gången, får en känsla av att hon är på väg att gå in i väggen. Typiskt verkar frånvarande och får anstränga sej att vara med, man ser på minspelet också som är olikt.
Hon har nog gått på röda värden länge nu. Verkar som om kameramannen sett detsamma som höll kvar bilden där ofta och utan anledning.
Efter att ha varit med om det själv ser man symptomen komma. Ett parti är ju inte bara en person som aldrig kan klara jobbet det kräver ju ett antal kompetenta individer i bakgrunden som inte går över lik för att komma upp sej. Inte roligt att se folk kasta skit på varandra istället för att redogöra för hur man ska göra saker bättre. Man får en konstig känsla av sandlådan när man var mycket liten. En del av dem kommer vara nära pensionsåldern när man startar kärnkraftverken man planerar att andra ska bygga, man kanske skulle fråga folket först. Putin har en begränsad tid kvar med sin sjukdom och sen lär det komma någon annan i stället och kriget är slut och man måste öppna alla kranar för att överleva. - Facit

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen