Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Öppna Bank ID appen.En länk till det?
Så klart, smart och funkade vid första försöket, tack för tipsetLänken har du i bankid
Suverän instruktionSå klart, smart och funkade vid första försöket, tack för tipset![]()
Du behöver i släpa med ditt pass i EU och schengenländerna. Det räcker med nationellt id kort.Det ersätter inte ditt vanliga pass vid t.ex en utlandsresa.
Det trodde en mycket berest kompis till mig också. Men han fick vända hem och hämta passet. Enligt polisen kan vissa flygbolag kräva det ”riktiga” passet.Du behöver i släpa med ditt pass i EU och schengenländerna. Det räcker med nationellt id kort.
Jo, du kan välja att få passet i mobilen via BankId. Men hur det gäller är en annan sak.Passet går väl inte att få i bank id?
Jag fattade det som att man kan få ett id-kort i mobilen.
Däremot använder man passet eller nationellt id för att tanka över rådatan.
Lasse tar upp nästa exempel på mobilens frammarsch. Mobilen dvs mobil telefon är ju också foto/film kamera, audio upptagningsenhet, anteckningsbok, osv, osv. Jag minns de mobiltillverkarnas reklamkampanjer med affischer där fanns avbildad en smartphone och text "Här är hela Ditt liv". Nyligen såg jag reklam gällande någon mobilapp med liknande text ‐ Sjukvård i mobilen. Trist, om någon inte har annat alternativ, inte hittat annat sätt att leva så kanske "Hela livet I mobilen" är OK. Om den vanliga sjukvården är sedan decennier i återkommande kortare eller längre perioder i kris så kanske Vård i mobilen är en billig och effektiv väg att lösa kriser.Mobilen blir allt viktigare. Nu kan du ladda ner Pass eller Nationellt ID kort i BankID appen. Man bara öppnar appen sen är instruktionen klockren. Jag har precis gjort det. Gäller bara ha mobilen med och laddad.
Jag fick hemska utslag och stora vätskefyllda blåsor på mina fötter i lördags, en djävligt elak art av knott käkade på mina fötter och jag är allergiker, på söndagen svullnade även fötterna rejält. Igår tänkte jag att jag måste nog söka hjälp, mina erfarenheter av sjukvården här är att man har tur ifall man får en läkartid en måndag, nästan omöjligt, samt mina erfarenheter av läkare på min vårdcentral, som inte erbjuder mej tolk är allt annat än bra. Så jag installerade appen Kry, och bokade ett läkarmöte 70min senare hade jag ett recept på Betapred av en läkare som hade svenska som modersmål. Detta läkarbesök funkade toppen och jag kommer att använda appen igen vid behov.Lasse tar upp nästa exempel på mobilens frammarsch. Mobilen dvs mobil telefon är ju också foto/film kamera, audio upptagningsenhet, anteckningsbok, osv, osv. Jag minns de mobiltillverkarnas reklamkampanjer med affischer där fanns avbildad en smartphone och text "Här är hela Ditt liv". Nyligen såg jag reklam gällande någon mobilapp med liknande text ‐ Sjukvård i mobilen. Trist, om någon inte har annat alternativ, inte hittat annat sätt att leva så kanske "Hela livet I mobilen" är OK. Om den vanliga sjukvården är sedan decennier i återkommande kortare eller längre perioder i kris så kanske Vård i mobilen är en billig och effektiv väg att lösa kriser.
Är det bra att mobilen skulle i framtiden ersätta identifieringsprocesser gällande mycket särskilda situationer som t.ex. gränskontroll? Nu finns risk att andra appar som t.ex. Freja ska vilja göra samma sak. Konkurrensen mellan apps tillverkarna kommer sannoliktvatt försvaga säkerheten (som just sådan identifieringsprocess kräver). Polisen har ingen konkurrent (kanske med få undantag av avancerade kriminella kretsar ;=)) för utfärdande av pass, eller hur?
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons