• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Belysning Backljus

Om du monterar ett backljus av typen LED så drar dessa så pass lite så du kan koppla dig direkt på befintligt backljus.
Och drar det för mycket, får man sätta ett relä med egen +12V-matning istället, som ord.backljus kan styra.
Då kan man också komplettera med en knapp vid förarplatsen, där man kan slå på dem när man vill - tex vid rangering i mörker.
 
Och drar det för mycket, får man sätta ett relä med egen +12V-matning istället, som ord.backljus kan styra.
Då kan man också komplettera med en knapp vid förarplatsen, där man kan slå på dem när man vill - tex vid rangering i mörker.
Relä blev jag tvungen att sätta på en Knaus 2012 när jag satt på 2 ledbelampor bak.
 
Tack för svar, men av lathet så skulle jag vilja slippa dra i från backlampan.

Tänkte om det fanns något fördraget till Dragkrok.

Gärna om nån råkar ha ett elschema.
Tack för svar, men av lathet så skulle jag vilja slippa dra i från backlampan.

Tänkte om det fanns något fördraget till Dragkrok.

Gärna om nån råkar ha ett elschema.
Tack för svar, men av lathet så skulle jag vilja slippa dra i från backlampan.

Tänkte om det fanns något fördraget till Dragkrok.

Gärna om nån råkar ha ett elschema.
Tack för svar, men av lathet så skulle jag vilja slippa dra i från backlampan.

Tänkte om det fanns något fördraget till Dragkrok.

Gärna om nån råkar ha ett elschema.
Hej de går bra att dra från dragkroks kontakten men ska du ha stor el förbrukning så bör du ha ett relä som styrs från backljus elen sen elen sen direkt från en säkring som har elen direkt från batteriet för att inte frästa på original el stam i husbil för på dagens moderna bilar finns det en styrbox som sköter dragkontakten som har en egen säkring bland andra säkringar.
Mvh Lasse
 
Jag har skruvat dit drag med el på några Fiat av olika årsmodell och ingen har haft något speciellt fördraget för dragkroksel. Man får koppla in sig på bilens "vanliga" kabelstam. Har man AL-KO chassie blir det lite mer hemmapul än om man har standardchassie eller plåtis där det finns kabelkit med färdiga kontakter.
 

Bilagor

  • Fiat Ducato.pdf
    1,9 MB · Visningar: 17

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen