• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

• 🌸 Vårens stora husbilsträff med iHusbil! 🌸

Packa husbilen och gör er redo för gemenskap, god mat och härliga vårdagar!
    Vårens medlemsträff äger rum 1–3 maj 2026The Backyard – ett charmigt ställe bara 10 minuter väster om Lidköping.
    Läs mer och anmäl dig här.

Elförsörjning - 12V App till Jiabaida/JBD bms

Logga in för att dölja denna ruta:

Peter Sundvall

iSekreterare
Medlem
Det förefaller vara ett bms från Jiabaida, mer känt som JBD. Till detta bms kan man använda flera andra appar än SBL Connect. Den bättre är Overkill Solar men även Xiaoxiang eller JBD BMS. Dessa båda med logo en blå elefant.
Overkill Solar ger möjlighet att ändra i stort sett alla parametrar och kan spara dina gamla värde så att de går att återställa.

Bifogar bild på Overkill Solar för android där jag tog skärmdump på ett nytt batteri jag köpt med bms från Jiabaida.
Visa bilaga 52189Visa bilaga 52190
Jag testade igår Overkill mot mitt SBL-batteri på Iphone men fick ingen koppling. Funkar den bara på Android?
Eller är det något som ska ställas in innan dom hittar varandra?

Jag testade igår Overkill mot mitt SBL-batteri på Iphone men fick ingen koppling. Funkar den bara på Android?
Eller är det något som ska ställas in innan dom hittar varandra?
Overkill ska fungera på ios om det är jiabaida bms vad jag vet. Men det verkar som att det inte är det bms-et på SBL trots allt. Fick upp den info när jag sökte på det men det stämde uppenbart inte. Sorry.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in för att dölja denna.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen