Vi är A&B (Arne och Benita) från Norrköping. En gång hette vår blogg ”A&B på våg och väg”, eftersom vi både seglade och åkte husbil. Seglade gjorde vi 1986-2018. Husbil har vi åkt sedan 2014. Insåg snart att tiden inte räckte till allt. Sålde segelbåten Olivia 2019. Nu är vi inne på vår tredje husbil, en LMC T731G av 2016 års modell. Har bloggat sedan vår dotter flyttade till Nya Zeeland 2015 för att hålla kontakten. Hon har flyttat hem igen med sina två barn, men vi fortsätter att blogga. Jag, A, har arbetat som journalist i stort sett hela mitt vuxna liv, så jag är van vid att berätta. Min livskamrat, B, är förskolelärare i botten och därefter kommunal handläggare i många år. Så hon är bra på att hålla ordning på mig.
Vi bor i villa med övervuxen, vild trädgård i Norrköping. Har barnbarn i Katrineholm och Huddinge. Sedan 15 år också katten Sigrid, en gång skeppskatt, nu husbilsfånge. Vi är också aktiva i orienteringsklubben Tjalve OK pch, för min del, Naturskyddsföreningen och fågelskådarföreningar. Vi gillar Öland, Mosel, vin och god mat. Vi lever rulla, helt enkelt.
Här är länken till vår blogg.
A&B på väg
Några sporadiska intryck från våra färder på land och (för några år sedan) till sjöss.
Senast redigerad av en moderator: