• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Önskemål Problemforumen

ae.in.gbg

Välkänd medlem
Medlem
När du får som trådstartare får svar som hjälper dig att lösa ditt problem kan du markera detta svar som lösningen, detta hjälper andra med liknande problem.
Kommer du på svaret själv är det jättepositivt att du skriver det i tråden, det är en bra återkoppling för andra som läser tråden.
Ibland är svaret/lösningen utspridd på flera meddelanden, och även om det sista som sätts till lösning är en viktigt del, så kan det ibland vara bra att skriva en sammanfattning o sätta den som lösning, så underlättar det för andra.

Detta är kanske lite överkurs, jämfört att det aldrig sätts någon lösning så är det så klart bättre att man sätter ett meddelande till lösning, även om man inte sammanfattar.

Detta gäller alla problem trådar.

Mvh
Anders

Senast ändrad:
Tog mig friheten att flytta inlägget hit då det hamnade i en informationstråd och inte en debattråd.

Anders, Jag kan eventuellt lägga in en justerad variant av ditt inlägg i en egen mer info som "önskemål - överkurs" i infotrådarna för problemforumen, men jag måste överväga lite först.

Nuvarande informationsinlägg är ganska noggrant avvägda för att inte informationsmängden i sig ska bli avskräckande och därför kändes det för mig inte helt rätt när du lade in ditt personliga önskemål där då det kan slå fel om man ställer för stora krav på folk.

Om vi nu lägger in din text ska vi nog inte räkna med några mirakel, idag är det väldigt få av trådstartarna som markerar svar som lösningen, ännu färre trådstartare kommer nog att skriva en sammanfattning av svaren, så det finns en risk att det har låg effekt.
Men som en "mer info" tror jag det kan fungera.

I problemforumet finns det två sätt att markera bra svar. Det ena är att trådskaparen kan markera ett svar som det mest passande. Men dessutom kan alla andra användare rösta på de svar de har nytta av eller har bra info. Det görs med pilarna i högerkanten. Tyvärr är det inte så många som uttnytjar den möjligheten. Men ju fler som använder det desto bättre blir effekten av det.

Just vid felsökning är det mycket vanligt på forum att trådskaparen inte återkopplar när problemet är löst utan helt enkelt lämnar tråden och det här kan skapa massa liknande trådar i samma eller liknande ämnen, så man bör uppmana medlemmar att posta ett inlägg om hur dom löste problemet.

så man bör uppmana medlemmar att posta ett inlägg om hur dom löste problemet
Så här uppmanar vi nu, i princip samma inlägg ligger klistrat i alla tre problemforumen.

Vet inte riktigt vad mer man skulle kunna göra mer utan att det skulle kännas påträngande.

Senast ändrad:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen