• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Motor & Drivlina Återkallningskampanj: 6926

Lösning
Då har jag hämtat bilen.
Fick inte veta mer än att det var en mjukvaruuppdatering.
Inga papper på vad som var gjort. och givetvis ingen kostnad.

Ska ut i helgen på första övernattningen. Så hoppas den känns ok i växlarna.
1 timme på Verkstaden och sen får du njuta av din nya fina bil! ;)
Kunde vart värre, stopp mitt i semestern 🤣
Ja, nu längtar man bara efter lite vår väder.
Hoppas på att hämta hem den i början av mars.
Mitt säsongsarbete slutar 4/4, så då är det 3 månaders husbil som gäller innan man börjar sommarjobba :cool:

Fant denne filmen om kampanje 6926, kanskje den gir ett klarere bilde av hva de gjør.

Automatikprobleme - Endlich eine Lösung für Fiat Ducato 8 durch Softwareupdate?​

Slik jeg forstår det så er Ducato 7 2,3L, og Ducato 8 2,2L, og att det i hovedsak er Ducato 8 de har problemer med i dag.
Dette er en oppdatering for å forhindre en mulig feil i fremtiden.

Jag har lyssnat på den engelska versionen, uppdateringen gäller Ducato8 med 2.2L motor enligt mekanikern bör alla versioner av denna motor uppdateras.
Uppdatering sker av motorn och växellådans styrenhet, den tyska mekanikerns uppfattning är att 2.2L motorn skapar vibrationer som inte växellådan är anpassad för, det är detta som förändras i uppdateringen, svårt att säga hur mycket han vet om uppdateringen detta är ju inte FIATs version av historien.
Mekanikern anser också att man bör lämna bilen med växellådan i neutral, för att minska belastningen vid parkering

Dom skadade växellådorna har alla svart/missfärgad olja när dom tappas ur , så för dom som är oroliga borde ett byta av olja ske innan man uppdaterar ( min uppfattning)

Senast ändrad:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen