• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Åfa vid klubbyte

Jag har samma ”problem” dock med Folksam reseförsäkring (6 månader) som jag tecknat genom ett annat forum. Det här blir lite ”knivigare” då iHusbilen saknar liknande överenskommelse och jag känner viss förtvivlan på hur vi ska lösa detta efter 2025?
Jag tror att vi är fler som har samma 6-mån. utökad reseförs.-behov även om Folksam påstår något annat!!!

JanneEkan, har vi inga superduktiga ”förhandlare” som kan komma överens med Folksam? Känner tyvärr ingen där som jag skulle kunna prata med…

Jag har fått svaret att anmälan skall ske till ÅFA med angivande av medlemsnummer i den förening som man flyttat till.
Jag har svarat att vi inte tillämpar medlemsnummer utan att användarnamn och/eller email-adress är ett unikt begrepp som vi tillämpar.
Jag har ännu inte fått svar på mitt senaste mail.

Jag har ett dieselkort hos ÅFA genom en annan husbilsförening. Jag har funderat på att lämna den och fokusera på iHusbil. Måste jag byta kort då? Eller kan jag bara ta kontakt med ÅFA och de för över mig till er klubb?
Ring och fråga bara!
Jag fick rabatten hos MHCS gick ur men fick behålla rabatten!
De har medlems nr, men det spelade Inger roll enligt den trevlige kille jag talade med!

Jag har ett dieselkort hos ÅFA genom en annan husbilsförening. Jag har funderat på att lämna den och fokusera på iHusbil. Måste jag byta kort då? Eller kan jag bara ta kontakt med ÅFA och de för över mig till er klubb?
Är 2 månader sedan Du frågade: Kan ge dig ett svar, har SÅIFA kort från MHCS (Motor Home Club of Sveden) tiden, det ger 0.91.- i rabatt per liter.
iHusbils uppgörelse ger detsamma 0.91:- per liter.
Fick idag faktura för de 2 tankningar jag gjorde 15 & 17 December 2022 hos SÅIFA, 1 tankning 15/12 på ihusbils kortet och 1 tankning 17/12 på MHCS kortet vilket gav samma rabatt 0.91:- per tankad liter.
Inte mycket men betydligt mer än att exempelvis tanka på OK/Q8 och få medlemsrabatten. Nu har ju Ok på vissa stationer annat att bjuda på med förstås, med det har PREEM också.
19.02 liter kostade 420.51:- alltså 17.37:- i rabatt, utan rabatten kostade det 438:- (iHusbil kort)
19.90 liter kostade 439.97:- alltså 18.17:- i rabatt, utan rabatten kostade det 458:- (MHCS kort)
I November tankade jag bensin och fick 0.31:- i rabatt per liter. (MHCS kort)

Är 2 månader sedan Du frågade: Kan ge dig ett svar, har SÅIFA kort från MHCS (Motor Home Club of Sveden) tiden, det ger 0.91.- i rabatt per liter.
iHusbils uppgörelse ger detsamma 0.91:- per liter.
Fick idag faktura för de 2 tankningar jag gjorde 15 & 17 December 2022 hos SÅIFA, 1 tankning 15/12 på ihusbils kortet och 1 tankning 17/12 på MHCS kortet vilket gav samma rabatt 0.91:- per tankad liter.
Inte mycket men betydligt mer än att exempelvis tanka på OK/Q8 och få medlemsrabatten. Nu har ju Ok på vissa stationer annat att bjuda på med förstås, med det har PREEM också.
19.02 liter kostade 420.51:- alltså 17.37:- i rabatt, utan rabatten kostade det 438:- (iHusbil kort)
19.90 liter kostade 439.97:- alltså 18.17:- i rabatt, utan rabatten kostade det 458:- (MHCS kort)
I November tankade jag bensin och fick 0.31:- i rabatt per liter. (MHCS kort)

Bilagor

• Skärmavbild 2023-01-02 kl. 21.39.53.png
    Skärmavbild 2023-01-02 kl. 21.39.53.png
    121,4 KB · Visningar: 29

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons