• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Äntligen

Visa bilaga 28268
Äntligen blev Persbrandts husbil till salu.

Visst skulle det vara trevligt med något större och nu finns Persbrandts Concorde Mercedes-Benz Actros Golden Dream till salu hos Lidköpings Husbilar.

Priset är bara 6 795 000 kr, men ser att då ingår vinterdäck.

Tommy
Tror den har varit till salu i mins ett ½-år där...
(jag bor 5 min promenad från Lidköpings husbilar, men där ar jag inte sett den på länge)

Visa bilaga 28270
Äntligen blev Persbrandts husbil till salu.

Visst skulle det vara trevligt med något större och nu finns Persbrandts Concorde Mercedes-Benz Actros Golden Dream till salu hos Lidköpings Husbilar.

Priset är bara 6 795 000 kr, men ser att då ingår vinterdäck.

https://lidkopingshusbilar.se/annons/17087735

Tommy
Är den till salu där nu. Tidigare i våras var den till salu hos annan firma. Det är bra inflation. När den för 2 år sedan var till salu hos Forsbergs i Hyssna kostade den 5 mille. Är prisstegringen för att Persbrandts bolag ägt. Tyvärr ryms det bara en Smart i bilgarage. Samma Lidköpings firma har sedan 5 mån. min Palace 108 GSB 2016 som jag betalade 3,2” för i april 2017 och sålde till Belgien i juni 2018 för 2,4”. Den begär man nu 3.495.000 för. Normalt sjunker priser på !iners.

Senast ändrad:
Detta säger mycket mer om denna Buss än vad ord kan göra.. Stor och klumpig det syns med blotta ögat så det måste köparna varit medvetna om.
Men något annat måste utlöst att man säljer den efter så kort tid.
Skatten och Försäkring måste vara ganska hög..?
Typisk kommentar från en som saknar musklerna. Ska man bo längre tider i husbil så denna fordonstup super. Här finns allt inkl. tvättmaskin. Då får det ta det lite negativa. Man får planera var man kan stå. I gengäld bara man bara i depå 1 gång/veckan. Här kan man verkligen snacka om fricampingbil och inte behöva leta platser med el, dusch o toa. Den är inte dyr i skatt ca. 8’ helårspåställd. Försäkring om den är påställd hela året ca.15’. Bilen är ej buss då den inte har mer än 5 sittplatser Utan personbil klass 2 ock kan köras på farfarskörkort.

Senast ändrad:
Det läste jag. Bara konstaterade att jag inte sett den på länge. Men kanske varit såld emellan och nu har de ett förmedlingsuppdrag. Så tolkade jag det hela...
Den var tidigare i våras utannonsera av annat företag i Mälardalen på Blocket. Den här storleken o prisnivå gör att de flesta inte har musklerna att köpa även om många önskar. Då skriver man ska om storleken. Det är samma utskiljande som med bil eller husköp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen