• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Äntligen kan man beställa tillbehöret till Teslan

F5D1B3A1-B926-4BD9-A23D-260600A01E4F.jpeg
Det är tre år sedan Tesla presenterade sin ”cybertruck”, men sedan har det inte hänt så mycket mera med den modellen. Det senaste är att produktionen i bästa fall startar under 2023.

Det finns ett antal företag som lever på att skapa produkter/tillbehör för Teslas eftermarknad. För att det skall fungera måste modellerna först bli en realitet ute på marknaden, så att deras ”tillbehör” efterfrågas.

Nu har två av dessa eftermarknadsföretag redan skapat ”tillbehöret” husbil, d.v.s. en Tesla innehållande en komplett husbil med sovplats, kök och badrum.

Företaget CyberLandrs ambitiösa satsning kan redan reserveras på nätet för 100 USD, men man bör först räkna efter om det kan vara värt att byta ut Adrian, eftersom det tillkommer en del kostnader. Bara ”tillbehöret” husbil kostar 54 995 USD och till det skall sedan läggas priset på vad Teslas Cybertruck kommer att kosta innan man får hämta den och ställa den på uppfarten framför huset.

Fin video som ger en klar bild på din framtida husbil, eller stannar det vid en dröm?

Här hittade jag reportaget.

Tommy
 
Senast ändrad:
Tyvärr kommer nog inte Cybertrucken till Europa eftersom den enligt uppgift inte uppfyller kraven på säkerhet för fotgängare. Men hoppas kan man ju alltid...
 
Med risk att detta är off topic. Jag kom att tänka på Simone Giertz, den svenska forskaren som hade Youtube-kanalen ”Crappy Robots”. Hon hade senare ett annat projekt; Att bygga om en Tesla 3 till en pickup truck.
Jag är inte så förtjust i resultatet (amerikanska pickups ur skitfula rent generellt) men jag tycker att det var ett intressant projekt.

 
Her down under finnes det massevis av UTE - australske pickups, de er mindre enn de amerikanske. Toyota HiLux, Nissan Navarra og Ford Ranger er de store n[r det gjelder salgsvolum.
 
Med risk att detta är off topic. Jag kom att tänka på Simone Giertz, den svenska forskaren som hade Youtube-kanalen ”Crappy Robots”. Hon hade senare ett annat projekt; Att bygga om en Tesla 3 till en pickup truck.
Jag är inte så förtjust i resultatet (amerikanska pickups ur skitfula rent generellt) men jag tycker att det var ett intressant projekt.


Fula?
Näe, maffiga och mycket praktiska...
Tur att smaken är delad...
 

Bilagor

  • 6837AF33-3792-446E-88FE-F0E9C1B10020.jpeg
    6837AF33-3792-446E-88FE-F0E9C1B10020.jpeg
    66,6 KB · Visningar: 26

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen