• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Google Maps

Recensioner, sammandrag

2
 
50%
2
 
50%
0
 
0%
0
 
0%
0
 
0%
Genomsnittligt betyg
4,50 stjärnor 4 betyg
75% rekommenderar detta app/tjänst.
Husbil se upp
Fördelar
  • I övrigt bra
Nackdelar
  • Tar inte hänsyn till vikt o höjd o andra restriktioner
Google map har ändrats lite på pc (sidokommentar).
Man får se upp, så inte googlemap tar en på vägar som inte passar husbil.
Har blivit favoriten
Fördelar
  • Gratis och finns för alla enheter.
  • Behöver inte tänka på att uppdatera.
Nackdelar
  • Inga för det jag använder den till
Efter att nog provat dom flesta kända fabrikaten har jag fastnat för Google. Visst var det roligt i början att fylla sin GPS med POI. Det var allt från Mc Donalds till systembolag så man knappt såg vägen för alla symboler. Med Google är det smidigt att söka på vad man efterfrågar, allt från restauranger till MediaMarkt. Att sen vår karta med ställplatser är direktkopplad till Google är grädde på moset.
JanneEkan rekommenderar detta/denna app/tjänst
2 medlemmar var hjälpta av detta/dessa.
Smidigaste helhetslösningen
Fördelar
  • Bra som navigator
  • Bra trafikinformation
  • Hygglig karta
  • Skaplig lösning för offlinekartor
  • Googles helhetslösning är outstanding!
Detta är den navigator jag använder mest och det beror på att googles helhetslösning är mycket lyckad.
Som exempel, jag vill äta pizza, uppsöka ett apotek eller bara ta mig till en mataffär när jag är i ett område helt utan lokalkännedom:
Sök med google, läs recensioner, se öppettider, etc, se vilken som ligger närmast, därefter trycker man på vägbeskrivning och blir lotsad rätt.
Mycket bra helt enkelt.
Joakim rekommenderar detta/denna app/tjänst
En medlem var hjälpt av detta.
Både bra och dåligt
Fördelar
  • ”on line” ger inblick i händelser på vägen man befinner sig på och även längre fram
Nackdelar
  • Om man väljer en väg, Google Maps kan plötsligt ändra den valda färdvägen till en annan kortare väg, antingen med förvarning men också utan. Ibland gäller det att hålla koll hela tiden.
Gillar positiva egenskaper men kanske måste lära mig hantera Google Maps på ett bättre sätt.
Marianne & Ranko rekommenderar detta/denna app/tjänst
En medlem var hjälpt av detta.
bengtic
bengtic
Använder Google maps mycket, mest för planering men också som backup till körappen.
Sattelitvyn är väldigt bra för att hitta till ställen som kan vara svåra att hitta. Att köra efter den vyn känns lite farligt eftersom det är mycket man vill titta på efter vägen som tar bort fokus på körningen.
Har nu senast blivit ledd in på en väg som blev mindre och sen skulle jag svänga 90grader in på en väg med två hjulspår och gräs och lera. Lyckades vända och gjorde ett omtag.
Kritiskt tänkande får en annan dimension med Maps.
Det jag undrar över är alla dessa versioner som bygger på Maps men verkar använda den som en grund för modifikationer. Man ser att ikonen är lite annorlunda, har inte haft ork att reda upp detta kanske någon som vet mer?

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen