Kört 58 mil och Ad mätaren visade 75% vid avfärd från Sollebrunn, nu 72%. Befinner oss i Norge vid Femudden på en fricamping plats.. på väg tror vi mot Drevsjö.. Diesel tycks kosta 22-25:Nkr normal pris, tankade igår för 18.97:kr under den tid de sänker priset i detta land, i Charlottenberg var det lång mycket lång kö med Norskar.. troligen fyller de dunkar verkar det som.
Glömde fylla tidigare, går 75 liter i tanken, är van vid 120 liter med Westfalian!
Plus 8 i regn idag, vid lunchrast testades dieseltruman, varmt och effektivt.. nu iallafall.
Har lärt mig farthållaren idag också innan vi kom till Koppang och tog av mot på väg 30.
Så dumt att tagit bort spaken under ratten och infört det moderna men sämre knappar på ratten!
I övrigt klagade tror jag mig minnas många + jag på Fiats backspeglar, nu är de perfekta för mig, verkar vara ny infästning.
Förbrukning 0.84, men ren gubbkörning enligt skyltad hastighet!
Instruktions bok Fiat är på Franska, Tyska, Engelska.
Tycker det är rent kriminellt att inte Handboken fins på alla EUs medlemsspråk.
För övrigt har min verkstad fått rätt som bestämt sa att oljestickan kommer snart igen.. nu sitter den på plats och oljepåfyllningen sitter bättre till!