• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Var står jag med min husbil?

Många bra gissningar. Inte Sandvik heller. (Sandvik gillade vi skarpt. Synd att värdparet stängde. Vi är på Öland, den södra delen. Dock är det inte en regelrätt ställplats. En gissning till, sen talar jag om var vi stod.

Då hittade jag en bild från maj.
HB har stått still i 4 veckor, men om några timmar drar vi till V(B)ästkusten för en helg med salta bad, så då kanske jag kan ta lite färska bilder.

Men under tiden, var hittar vi denna fyren?

1752839704753.png

Rätt svar!
Okey promenad längs havet där, men inte tillåtet att stå över natt.

Vi är nyss hemkomna från Ellös. Stått två nätter I parken helt Okey för 220 kr/natt.
4-5 min på cykel till härligt bad.

Åter till saltgruvan imorgon. 😬

Bilagor

• PXL_20250719_075607268.jpg
    PXL_20250719_075607268.jpg
    2,2 MB · Visningar: 11
Bra gissat, även där finns långa, underjordiska gångar. Men gångarna i femöresfortet saknar de stora svarta rören som du ser på bilden ovan - de fyller en viktig funktion.

1753165639407.png

Textledtråd: Jag var på en välbesökt attraktion i Sverige. Bilderna ovan är dock från delar av anläggningen som vanligtvis inte är öppna för besökare.

Det stämmer bra. De första bilderna är från det "gamla berget". Strax söder ligger nya berget där Aeroseum håller till. Jag kan varmt rekommendera ett besök.

1753189671598.png1753189747469.png

Du får ta oss vidare Junis.

Då har vi lämnat Sverige för ett annat populärt turistställe söderut. Det är inte snö utan sand, men var då? PXL_20250317_091319332.jpg

D

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen