• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Fler Campingplatser i iSikte

Logga in för att dölja denna ruta:

Bosse E

iAdmin
Admin medlem
Medlem
Vi har just nu
  • 1 117 campingplatser
  • 8 301 ställplatser
... på vår husbilsplatskarta iSikte, tillsammans med andra typer av övernattningsplatser och tömningsplatser 18 333 platser:

1782633181307.png

Det haltar lite. Jag tror nämligen att det blir mer och mer populärt med campingplatser (särskilt mindre, särskilt prisvärda som t ex CC ACSI campingar).
Min bedömning av motiv för ökat intresse:

1. Allt ökande beläggning/tryck på ställplatser – i hela Europa
  2. Allt fler unga familjer blir husbilister :) – har barn, jobbar och kan bara resa på helger och under sin semester, ...
Ska man vara någorlunda säker att få plats på ställplatser på de mer populära rutterna/resmålen måste man numera oftast anlända till ställplatsen före kl 13-14 :(.
  • Ju fler husbilister, desto trängre. Och husbilismen/mobil camping bara ökar år för år
  • Ju varmare Sydeuropa sommartid, desto mer tryck även i Norden
  • Ju kallare norra Europa vintertid, desto mer tryck kring Medelhavet (vissa forskare förutspår 80-talets vargavintrar i Norden åren till 2030)
VI borde öka andelen campingplatser på vår karta, helst till nivån över 2000 campingplatser, och då helst mindre/medelstora och CC ACSI campingar, passande för husbilister/mobil camping, såsom prisvärda, korttidsuppställning, snabb/enkel in/utcheckning, husbilstomter (fast underlag/storlek). Kanske i lite lugnare miljö?

Kommentarer?
Upprop: Önskemålet är att fler användare rapporterar in husbilsplatser, med preferens enligt ovan - mindre och/eller prisvärda campingplatser! ;)

Skriv ett inlägg i tråden Bidra med en Husbilsplats

eller genom att lägga in en ny plats direkt på kartan i iSikte – klicka på "Tipsa" och lägg in:

1782636102617.jpeg

PS. Ni behöver inte "skriva romaner", skriv helt enkelt det ni vet (fakta). Det som hjälper oss i kartadmin är någorlunda rätt koordinater och en länk till platsägarens hemsida (om sådan finns), alternativt länk till den källa där ni hittade husbilsplatsen. DS.

Hej! Jag "tipsade" precis i iSickte, om ny ställplats I Fiskebäcks småbåtshamn, bifogade foton, o skrev lite, får man någon bekräftelse på att det jag matat in kom "fram"?
Mvh
Anders

Hej! Jag "tipsade" precis i iSickte, om ny ställplats I Fiskebäcks småbåtshamn, bifogade foton, o skrev lite, får man någon bekräftelse på att det jag matat in kom "fram"?
Mvh
Anders
Rapporterna från iSikte/er användare hamnar i en rapporttråd som bara admin kommer åt (för att hålla den ren).
Din rapport tas om hand av en kartadmin som lägger in din nya plats, eller ändringar för en befintlig plats, på kartan i iSikte.
Därefter kvitterar kartadmin uppdateringen/din rapport genom att svara överst i ditt rapportinlägg och flytta det till tråden Behandlade Husbilsplatser.
Du kan då se din rapport plus hur kartadmin behandlat den.

Din inskickade rapport ligger just nu i den dolda admintråden och väntar på behandling, den ser ut så här:

1782657511733.png

Jag tar snart tag i den, uppdaterar iSikte-kartan, svarar/kvitterar i ditt rapportinlägg och flyttar det sedan till tråden Behandlade Husbilsplatser.

Beträffande de foton du inte kunde bifoga, vilket filformat hade de? Hur stora var filerna?

Bifogade 9st från ca 400kbyte till denna största på lite drygt 4MByte

Bilagor

• 20260628_133546.jpg
    20260628_133546.jpg
    1,9 MB · Visningar: 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in för att dölja denna.