Vi har just nu

Det haltar lite. Jag tror nämligen att det blir mer och mer populärt med campingplatser (särskilt mindre, särskilt prisvärda som t ex CC ACSI campingar).
Min bedömning av motiv för ökat intresse:
.
Kommentarer?
Upprop: Önskemålet är att fler användare rapporterar in husbilsplatser, med preferens enligt ovan - mindre och/eller prisvärda campingplatser!
Skriv ett inlägg i tråden Bidra med en Husbilsplats
eller genom att lägga in en ny plats direkt på kartan i iSikte – klicka på "Tipsa" och lägg in:

PS. Ni behöver inte "skriva romaner", skriv helt enkelt det ni vet (fakta). Det som hjälper oss i kartadmin är någorlunda rätt koordinater och en länk till platsägarens hemsida (om sådan finns), alternativt länk till den källa där ni hittade husbilsplatsen. DS.
- 1 117 campingplatser
- 8 301 ställplatser

Det haltar lite. Jag tror nämligen att det blir mer och mer populärt med campingplatser (särskilt mindre, särskilt prisvärda som t ex CC ACSI campingar).
Min bedömning av motiv för ökat intresse:
- Allt ökande beläggning/tryck på ställplatser – i hela Europa
- Allt fler unga familjer blir husbilister
– har barn, jobbar och kan bara resa på helger och under sin semester, ...
- Ju fler husbilister, desto trängre. Och husbilismen/mobil camping bara ökar år för år
- Ju varmare Sydeuropa sommartid, desto mer tryck även i Norden
- Ju kallare norra Europa vintertid, desto mer tryck kring Medelhavet (vissa forskare förutspår 80-talets vargavintrar i Norden åren till 2030)
Kommentarer?
Upprop: Önskemålet är att fler användare rapporterar in husbilsplatser, med preferens enligt ovan - mindre och/eller prisvärda campingplatser!
Skriv ett inlägg i tråden Bidra med en Husbilsplats
eller genom att lägga in en ny plats direkt på kartan i iSikte – klicka på "Tipsa" och lägg in:

PS. Ni behöver inte "skriva romaner", skriv helt enkelt det ni vet (fakta). Det som hjälper oss i kartadmin är någorlunda rätt koordinater och en länk till platsägarens hemsida (om sådan finns), alternativt länk till den källa där ni hittade husbilsplatsen. DS.