• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Chassi Förstärka golv

Logga in för att dölja denna ruta:

Sander

Aktiv medlem
Medlem
Har en Concorde med max lastvikt 250 kilo på golvet i lastutrymmet. när jag har scootern med blir det ca 270 kilo på golvet. har då ca 500 kilos kvar till maxlast på bakaxeln. Har funderat på om man kan förstärka golvet så att man kan lasta mer men har inte kommit på hur så kör vidare med lite överlast. Någon som har förstärkt golvet och har förslag ?
Det är ju tillverkarens rekommendation max 250 kilo men myndigheterna kollar väl bara axelvikten

Har en Concorde med max lastvikt 250 kilo på golvet i lastutrymmet. när jag har scootern med blir det ca 270 kilo på golvet. har då ca 500 kilos kvar till maxlast på bakaxeln. Har funderat på om man kan förstärka golvet så att man kan lasta mer men har inte kommit på hur så kör vidare med lite överlast. Någon som har förstärkt golvet och har förslag ?
Det är ju tillverkarens rekommendation max 250 kilo men myndigheterna kollar väl bara axelvikten
Det är ju inte bara golvet som ska klara maxvikten i garaget, det som begränsar är troligen konstruktionen under golvet balkar förstärkningar mm. enklast är att fråga tillverkaren.
Om det bara är 20 kg skulle jag inte vara orolig.

Senast ändrad:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in för att dölja denna.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen