• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Tyskland

Logga in för att dölja denna ruta:

Erok

Välkänd medlem
Medlem
Reser i Vackra Tyskland utan för autobhan, Efter världens största Julbutiker (2st) i Rotenburg ad Tauber kom vi till en Sp vid 4 sjöar i Ertingen finns bad Restaurang.
Vi promenerade till rest. beställde den obligatoriska Snitzeln 18:€ men Damen ville ha sallad som hemma så jag hämtade från serverings bordet 2 skålar sallad, gott och med en äkta Öl godare!
Betalade 49:€ såg på kvittot att bara salladen kostade 7:€ styck..152:skr 😂
En viktig sak som jag missade: Glöm inte KONTANTER denna restaurang var ytterligare en som Bara tar Kontanter 3:e i ordningen.
Dyraste Salladen vi ätit, hemma ingår sallad medtadels och kostar aldrig 76:kr styck.
Dieseln kostar!: mellan 1.68;€ och 2.34;€, tankar i små samhällen där priset ligger lägre, högst längs motorvägarna förstås.
Kör i dag till Mainau!
Denna plats hittades här på vår iHusbil karta

Bilagor

• IMG_0858.png
    IMG_0858.png
    127,8 KB · Visningar: 22
Senast ändrad:
Reser i Vackra Tyskland utan för autobhan, Efter världens största Julbutiker (2st) i Rotenburg ad Tauber kom vi till en Sp vid 4 sjöar i Ertingen finns bad Restaurang.
Vi promenerade till rest. beställde den obligatoriska Snitzeln 18:€ men Damen ville ha sallad som hemma så jag hämtade från serverings bordet 2 skålar sallad, gott och med en äkta Öl godare!
Betalade 49:€ såg på kvittot att bara salladen kostade 7:€ styck..152:skr 😂
En viktig sak som jag missade: Glöm inte KONTANTER denna restaurang var ytterligare en som Bara tar Kontanter 3:e i ordningen.
Dyraste Salladen vi ätit, hemma ingår sallad medtadels och kostar aldrig 76:kr styck.
Dieseln kostar!: mellan 1.68;€ och 2.34;€, tankar i små samhällen där priset ligger lägre, högst längs motorvägarna förstås.
Kör i dag till Mainau!
Denna plats hittades här på vår iHusbil karta
Ytterligare ett ”glöm inte” är växla åt er mynt, automater för dusch på Autohov biljett automater SP automater som inte tar kort trots den skall göra det!
Är nu i Österrike i Alp orten Zurs am Arlberg
Zurs ska ha tyska u/y ca. 1600m över havet.

Är nu inne på vecka 6 i Europa,har hittills använt 40 Euro kontant, varav ett fåtal euro mynt, kortbetalning fungerar i dom allra flesta fall.
Ett undantag Wien en stor ställplats inne i staden, där skulle dom ha kontanter i kuvert,känns inte helt modernt på ett sådant ställe,

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in för att dölja denna.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen