• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Frågade chat gpt om hemfärd

Logga in för att dölja denna ruta:

Ställde frågan till chatgpt om förslag på övernattning hemfärd från Kroatien
Läs här om ni vill se svaret
Nu blir det morgondopp
Visa bilaga 53564
Jag anänder ofta Ai för vägförslag, står just nu vid floden Tarn i Frankrike inte långt från Millau, då jag frågade efter en sevärd väg från Medelhavet, ville inte köra motorväg eller någon av dom vanliga svenskvägarna norrut genom Moseldalen tex.
Använder oftast GeminiIMG_2415.png

Ställ inte frågan här, utan till Ai det är bara att prova,svar kommer du att få sedan får du bedöma själv

Jag använder inte AI "aktivt". Men när jag googlar får jag oftast först en AI-text. Längst ner står:
AI kan göra misstag, så dubbelkolla svaren.
Just när det gäller pågående vägarbeten och köer är det väl extra svårt eftersom AI inte bara väljer alldeles aktuell information utan letar bland stora mänger data, alltså även gammalt.

Kan du ta reda på vägarbeten efter autobahn till München

Ja, det verkar vara en del arbeten och framför allt tät trafik runt München just nu, särskilt på ringleden A99 och infarter från både A8 och A9.
Det viktigaste för er som kommer söderifrån/norrifrån mot München:
A99 runt München är mycket hårt belastad och har flera pågående ombyggnader och filutbyggnader. Framför allt östra delen (mot Salzburg/Nürnberg) kan ge köer. �
Die Autobahn GmbH des Bundes +1
A8 mot München har periodvis köer vid Rosenheim och vidare in mot München, särskilt vardagseftermiddagar och helgbyten. �
Die Autobahn GmbH des Bundes
A99 vid Haar/München Ost har byggprojekt som påverkar trafiken under 2026. �
Die Autobahn GmbH des Bundes
Autobahn GmbH varnar dessutom för extra hög trafik runt långhelger och semestertider. �
Die Autobahn GmbH des Bundes +1
För husbil skulle jag säga:
Försök passera München:
före kl 12
eller efter kl 19
Undvik fredag eftermiddag och söndag eftermiddag helt om möjligt.
Använd gärna västra sidan av A99 om navigationen erbjuder det — östra sidan brukar stocka mest.
Om ni berättar:
vilken autobahn ni kommer på (A8 från Salzburg? A9? A95?)
ungefär vilken dag och tid
…så kan jag kolla mer exakt vilka aktuella vägarbeten och flaskhalsar som gäller just er rutt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in för att dölja denna.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen