• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Kalkylatorn hos Asfinag

Logga in för att dölja denna ruta:

Lasseboy

Välkänd medlem
Medlem
Nån som har fått rutt kalkylatorn hos Asfinag Österrike att fungera, den beräknar men får inget pris hur jag än gör.
Provad Passau till Straß in Steiermark, Bubenberg, 8472 (A) Sträcka tid kommer upp men inte pris på tull avgifter.

Okej det är om man är inloggad! Jag har Öresundsbizzen för Österrike. Kan inte logga in på den sidan.

Okej det är om man är inloggad! Jag har Öresundsbizzen för Österrike. Kan inte logga in på den sidan.
Jag har kört genom Österrike nyss, fick inte kalkylatorn att fungera heller, men räkna med 30kr/mil plus eventuella avgifter för tunnlar,jag kör endast dom absolut nödvändigaste sträckorna på betalväg för att slippa bergspass, finna bra gratisvägar oftast.
Körde Simmeringpasset på betalväg 20km kostnad 74kr

Senast ändrad:
För 2 år sedan åkte vi inte bara rakt igenom utan åkte till lite olika platser och hamnade 1600 kr i vägavgifter. Tänkte undvika Österrike i största mån om det blir en resa ner i år. Ville kolla lite olika väg val. Passau-Bubenberg och Salzburg-Villach.

För 2 år sedan åkte vi inte bara rakt igenom utan åkte till lite olika platser och hamnade 1600 kr i vägavgifter. Tänkte undvika Österrike i största mån om det blir en resa ner i år. Ville kolla lite olika väg val. Passau-Bubenberg och Salzburg-Villach.
Det bara att bocka av vägavgifter i navigeringen,jag har åkt dessa sträckor gratisväg ,går bra men tar tid,men man får se mycket av landet istället .

Det bara att bocka av vägavgifter i navigeringen,jag har åkt dessa sträckor gratisväg ,går bra men tar tid,men man får se mycket av landet istället .
Men klara man åka hela vägen igenom Österrike till Slovenien utan tullar? Salzburg mot Bled i Slovenien. Provad på via Michelin så hamnar man endå på betal vägar.

Men klara man åka hela vägen igenom Österrike till Slovenien utan tullar? Salzburg mot Bled i Slovenien. Provad på via Michelin så hamnar man endå på betal vägar.
Det går men kräver planering ,Karavanketunneln mellan Österrike -Slovenien måste man undvika blir en tur vi KrankskaGora,blir en hel del längre,så ett alternativ är att kombinera gratis/ betalväg, det gäller ha bizz för båda länderna går att skaffa vid gränsen,billigare avgifter i Slovenien men gratisväg är nästan lika snabb.
Bästa är att ha bizz för säkertskull man vet aldrig om man råkar hamna på betalvägen, ska man sedan via Trieste från Kroatien är det lätt gjort att hamna på betalvägen.
I Slovenien får man ladda bizzen med kontanter
Se även upp för höjdbegränsningar på vissa gratisvägar över passen mellan Österrike-Slovenien,vi hade tänkt ta vägen via Slovenien mot Italien men vägen var skyltad höjd 3 m

Det går men kräver planering ,Karavanketunneln mellan Österrike -Slovenien måste man undvika blir en tur vi KrankskaGora,blir en hel del längre,så ett alternativ är att kombinera gratis/ betalväg, det gäller ha bizz för båda länderna går att skaffa vid gränsen,billigare avgifter i Slovenien men gratisväg är nästan lika snabb.
Bästa är att ha bizz för säkertskull man vet aldrig om man råkar hamna på betalvägen, ska man sedan via Trieste från Kroatien är det lätt gjort att hamna på betalvägen.
I Slovenien får man ladda bizzen med kontanter
Se även upp för höjdbegränsningar på vissa gratisvägar över passen mellan Österrike-Slovenien,vi hade tänkt ta vägen via Slovenien mot Italien men vägen var skyltad höjd 3 m
Har darsgo och öresund bizzen, körde ner för 2 somrar sedan och gick smidigt, Men Österrike var riktigt dyrt med Husbil över 3500 kg.
Slovenien var helt okej pris och bra vägar! Blir nog en blandning av gratis vägar och betalvägar igenom Österrike om det blir en resa ner.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in för att dölja denna.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen