• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Utrustning Froli

johbac001

Aktiv medlem
Medlem
Hej.

Finns det någon här som installerar Froli system i sängarna (långbäddar) med ribb botten?

Hur funkar det? Är det lösbart?

Hadde Froli i mine 2 siste husbiler, den første hadde orginal ribb botn under - selv om det var tverrbedd. Det ble mye bedre komfort. Den andre var en Flair enkeltbedd som kom med Froli som standard. Sammenkoblingen mellom underelene sørger for at det fungerer selv med ribber under.

Hadde Froli i mine 2 siste husbiler, den første hadde orginal ribb botn under - selv om det var tverrbedd. Det ble mye bedre komfort. Den andre var en Flair enkeltbedd som kom med Froli som standard. Sammenkoblingen mellom underelene sørger for at det fungerer selv med ribber under.
Tack för svaret Knut.

Var precis det svaret jag eftersökte. Har hyfsad komfort i våra sängar men vill gärna ha så bra som möjligt. ( likt hemma).
Då funkar det bra med Froli och ribb botten enligt dig.

Tack för svar. Toppen.

Har du fäst dem emellan varje ribba så att säga. Eller hur gjorde du med monteringen.
Har använt Frolis underläggsgaller. Finns olika versioner, här är ett. Det skarvar och klipper du till och anpassar till sängen. Jag använder buntband för att fästa gallret i ribborna. Sedan fäster du varje Frolifjäder i nätet. Inte i ribborna.

Jeg festet ikke Froli til ribbene, men den lille karmen på sengene sørget for at madrassen lå i ro. Men om det er stor avstand mellom ribbene så kan et underlag være nødvendig.

Instämmer i allt Knut skriver. Har Froli i vår tredje bil. Ger väldigt bra komfort på ribbotten, utan att bygga så mycket på höjden, vilket annars kan bli problem med höga sängar bak.
Har du den låga varianten 3.5cm hög,blev det stor skillnad på ribbotten? Jag funderade på att ta bort ribborna, och välja den högre varianten 6cm istället.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen