• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Bästa sättet att snabbt få bort is från taket på ett säkert sätt?

I Nya Zealand tar man fram trädgårdsslangen. Mycket effektivt, men det är ju inte så kallt där nere....

I Nya Zealand tar man fram trädgårdsslangen. Mycket effektivt, men det är ju inte så kallt där nere....
Det er stor forskjell mellom de 2 store øyene son NZ består av. Lengst i sør er det et veldig nordisk klima, i nord er det søreuropeisk.

Som et apropos til tema, under en kuldebølge i Austin Texas prøvde brannvesenet å spyle bort snø og is fra gatene - det ble veldig glatt :D

Det er stor forskjell mellom de 2 store øyene son NZ består av. Lengst i sør er det et veldig nordisk klima, i nord er det søreuropeisk.

Som et apropos til tema, under en kuldebølge i Austin Texas prøvde brannvesenet å spyle bort snø og is fra gatene - det ble veldig glatt :D
Ja, jag skulle kanske vara mer precis. :whistle:Det var i Whakatane, d v s på Nordön mittför White Island.

Ja, jag skulle kanske vara mer precis. :whistle:Det var i Whakatane, d v s på Nordön mittför White Island.
Ja det er kun litt kaldere enn i mitt område i Australia. Her i lavlandet er det nesten aldri kuldegrader, noen km lengre inn i landet kan det bli både frost og snø

Hur får man bort is som bildats på husbilstaket på bästa och säkraste sättet?
Har ej tillgång till hall.
Startar värnen ett tag om det är bara ett fåtal minus, väntar någon timme minst, Trappstege sopa bort snö och is som ev. lossnat först, sedan knackar jag försiktigt med ett kvast skaft och det som är kvar lossnar och sopas ner.
Har även någon gång kört till GDS och med hjälp av trappstegen spolat bort isen med det ljumma vatten som finns där.
Är det riktigt kallt sopas bara snön bort.
Har en plåtis.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen